|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski Mezopotamya ve Anadolu'nun sosyo-kültürel tarihini açıklamak, Mezopotamya ve Anadolu'yu sosyal ve kültürel anlamda kıyaslayarak bilgi edinilmesini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eski Mezopotamya ve Anadolu'nun kültürel tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eski Mezopotamya ve Anadolu'nun sosyo-kültürel problemlerini eleştirebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eski Mezopotamya ve Anadolu toplumlarının gelişim özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eski Mezopotamya ve Anadolu'nun sosyal, kültürel, ekonomik ve dini tarihi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eski Mezopotamya'da Kent Kavramının Oluşumu ve Yazının Keşfi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
2 | Eski Mezopotamya'da Yönetim Şekilleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
3 | Eski Mezopotamya Toplumlarında Sosyal Hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
4 | Eski Mezopotamya Toplumlarında Ekonomik Hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
5 | Mezopotamya'da Hukuk | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
6 | Eski Mezopotamya'da Din | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
7 | Eski Mezopotamya'da Dil, Bilim, Edebiyat ve Sanat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tarih Öncesi Çağlarda Anadolu'da Önemli Yerleşim Yerleri ve Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
10 | Eski Anadolu'ya Yazının Gelişi ve Asur Ticaret Kolonileri Devrinde Anadolu'da Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
11 | Eski Anadolu'da Hititler Devrinde Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
12 | Eski Anadolu'da Hititler Devrinde Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
13 | Eski Anadolu'da MÖ I. Binyılda Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
14 | Eski Anadolu'da Hukuk | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
15 | Eski Anadolu'da Din | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Trevor Byrce, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Dost kitabevi, Ankara 2003. | |
2 | Oliver R. GURNEY, Hititler, Dost Kitabevi, Ankara 2001. | |
3 | Jean BOTTERO, Mezopotamya, Yazı, Akıl ve Tanrılar, Dost Kitabevi, Ankara 2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 11 | 44 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 11 | 44 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 153 |