Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR224 - TARİH

Kodu: TAR224 Adı: ESKİÇAĞDA MEZOPOTAMYA VE ANADOLU'NUN SOSYO-KÜLTÜREL TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eski Mezopotamya ve Anadolu'nun sosyo-kültürel tarihini açıklamak, Mezopotamya ve Anadolu'yu sosyal ve kültürel anlamda kıyaslayarak bilgi edinilmesini sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eski Mezopotamya ve Anadolu'nun kültürel tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilir PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eski Mezopotamya ve Anadolu'nun sosyo-kültürel problemlerini eleştirebilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eski Mezopotamya ve Anadolu toplumlarının gelişim özelliklerini açıklayabilir. PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eski Mezopotamya ve Anadolu'nun sosyal, kültürel, ekonomik ve dini tarihi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eski Mezopotamya'da Kent Kavramının Oluşumu ve Yazının Keşfi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
2 Eski Mezopotamya'da Yönetim Şekilleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
3 Eski Mezopotamya Toplumlarında Sosyal Hayat 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
4 Eski Mezopotamya Toplumlarında Ekonomik Hayat 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
5 Mezopotamya'da Hukuk 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
6 Eski Mezopotamya'da Din 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
7 Eski Mezopotamya'da Dil, Bilim, Edebiyat ve Sanat 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Tarih Öncesi Çağlarda Anadolu'da Önemli Yerleşim Yerleri ve Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
10 Eski Anadolu'ya Yazının Gelişi ve Asur Ticaret Kolonileri Devrinde Anadolu'da Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
11 Eski Anadolu'da Hititler Devrinde Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
12 Eski Anadolu'da Hititler Devrinde Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
13 Eski Anadolu'da MÖ I. Binyılda Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Hayat 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
14 Eski Anadolu'da Hukuk 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
15 Eski Anadolu'da Din 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Trevor Byrce, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Dost kitabevi, Ankara 2003.
2 Oliver R. GURNEY, Hititler, Dost Kitabevi, Ankara 2001.
3 Jean BOTTERO, Mezopotamya, Yazı, Akıl ve Tanrılar, Dost Kitabevi, Ankara 2012.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 11 44
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 11 44
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 153