Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAS 520 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAS 520 Adı: SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ALAN ÇALIŞMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET HAYRİ SARI (mhsari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf öğretmenlerine mesleki anlamda ihtiyaç duyacağı temel becerileri kazandırmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-2 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili tasarladığı proje ve etkinlikleri uygular.
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir.
PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür.
PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-13 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi ekip üyeleriyle uyumlu bir şekilde yerine getirir.
PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır.
PÇ-20 Alanı ile ilgili güncel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil bilgisini kullanır.
PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar.
PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir.
PÇ-39 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
PÇ-40 Güvenli bir okul ve sınıf atmosferi oluşturmak için ilgili kişi ve kurumlarla iletişim içindedir.
PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır.
PÇ-48 Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İlkokullarda belirli gün ve haftalar, İlkokulda sınıf defterinin kullanımı, Okulun ve sınıfın fiziki yapısı, İlkokulda sınıf ortamının düzenlenmesi, Okul, öğretmen ve veli ilişkisi, İlkokulda şube öğretmenler kurulu toplantılarının yapılması, İlkokuldaki uluslararası sınavlar, İlkokuldaki derslerde sınav sorularının hazırlanması, Sınıf eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlilikleri-1,
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlkokullarda belirli gün ve haftalar Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 İlkokulda sınıf defterinin kullanımı Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Okulun ve sınıfın fiziki yapısı Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 İlkokulda sınıf ortamının düzenlenmesi Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Okul, öğretmen ve veli ilişkisi Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 İlkokulda şube öğretmenler kurulu toplantılarının yapılması Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 İlkokuldaki uluslararası sınavlar Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 İlkokuldaki derslerde sınav sorularının hazırlanması Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Sınıf eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlilikleri-1 Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Sınıf eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlilikleri-2 Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Bir öğretmenin günlüğü-1 Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Bir öğretmenin günlüğü-2 Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Bir müdürün günlüğü Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Değerlendirme Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon, Etkileşimli tahta,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 1 8 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120