|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET HAYRİ SARI (mhsari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sınıf öğretmenlerine mesleki anlamda ihtiyaç duyacağı temel becerileri kazandırmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili tasarladığı proje ve etkinlikleri uygular. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür. PÇ-13 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi ekip üyeleriyle uyumlu bir şekilde yerine getirir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-20 Alanı ile ilgili güncel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil bilgisini kullanır. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. PÇ-39 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. PÇ-40 Güvenli bir okul ve sınıf atmosferi oluşturmak için ilgili kişi ve kurumlarla iletişim içindedir. PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. PÇ-48 Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İlkokullarda belirli gün ve haftalar, İlkokulda sınıf defterinin kullanımı, Okulun ve sınıfın fiziki yapısı, İlkokulda sınıf ortamının düzenlenmesi, Okul, öğretmen ve veli ilişkisi, İlkokulda şube öğretmenler kurulu toplantılarının yapılması, İlkokuldaki uluslararası sınavlar, İlkokuldaki derslerde sınav sorularının hazırlanması, Sınıf eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlilikleri-1, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlkokullarda belirli gün ve haftalar | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | İlkokulda sınıf defterinin kullanımı | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Okulun ve sınıfın fiziki yapısı | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | İlkokulda sınıf ortamının düzenlenmesi | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Okul, öğretmen ve veli ilişkisi | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | İlkokulda şube öğretmenler kurulu toplantılarının yapılması | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | İlkokuldaki uluslararası sınavlar | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlkokuldaki derslerde sınav sorularının hazırlanması | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Sınıf eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlilikleri-1 | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Sınıf eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlilikleri-2 | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Bir öğretmenin günlüğü-1 | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Bir öğretmenin günlüğü-2 | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Bir müdürün günlüğü | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Değerlendirme | Tartışma, Sunu, Grup çalışmaları, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, Etkileşimli tahta, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 8 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |