Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAS 518 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAS 518 Adı: İLKOKULDA SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEDAT AKTEPE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, İlkokulda yaşanan sorunları tartışmayı ve çözümler üretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca okul, öğretmen, öğrenci aile, okul yönetimi, ders öğretim programları, ders kitapları, çevre, ortam, rehberlik ve danışma, planlama vb. gibi pek çok açıdan yaşanan sorunlara çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlkokulun sorunları ilgili kaynakları araştırarak açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İlkokulu etkileyen temel sorunları kavrar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 İlkokulu etkileyen temel sorunlara çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Okul açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Öğretmen açısından sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Öğrenci açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Aile açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Çevre açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Okul yönetimi açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 Rehberlik ve danışma açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-11 Ders kitapları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-12 Ders öğretim programları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, İlkokulun sorunları ile ilgili kaynakları, ilkokulu etkileyen sorunları ve çözüm önerilerini kapsamaktadır. Okul, öğretmen, öğrenci, aile, okul yönetimi, çevre, ortam, rehberlik ve danışma, çevre, ders kitapları, ders öğretim programları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlkokulun sorunları ile ilgili kaynaklar Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
2 İlkokulu etkileyen temel sorunlar Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
3 İlkokulu etkileyen temel sorunlara çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
4 Okul açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
5 Öğretmen açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
6 Öğrenci açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
7 Aile açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
8 Ara Sınav
9 Okul yönetimi açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
10 Çevre açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
11 Rehberlik ve danışma açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
12 Ders kitapları açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
13 Ders kitapları açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
14 Ders öğretim programları açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
15 Ders öğretim programları açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özyılmaz, Ö. (2021). Türk Milli Eğitiminin Sorunları ve Çözüm Arayışları, Pegem Akademi, Ankara. 2. Aileye ve Eğitime
2 Aileye ve Eğitime İlişkin Sorunlar ve Çözümler (2019), Editör: Nilüfer Ş. Özbacı, Pegem Akademi, Ankara.
3 Phillip C. Schlechty (2011). Okulu Yeniden Kurmak, (Çev. Yüksel Özden) Nobel yayın dağıtım
4 Erdoğan, İ. (2011). Yeni Bir Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi, Sistem yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, slayt sunum.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14 7 30
5.Rapor 14 7 30
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 7 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 120