|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VEDAT AKTEPE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, İlkokulda yaşanan sorunları tartışmayı ve çözümler üretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca okul, öğretmen, öğrenci aile, okul yönetimi, ders öğretim programları, ders kitapları, çevre, ortam, rehberlik ve danışma, planlama vb. gibi pek çok açıdan yaşanan sorunlara çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlkokulun sorunları ilgili kaynakları araştırarak açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İlkokulu etkileyen temel sorunları kavrar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İlkokulu etkileyen temel sorunlara çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Okul açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Öğretmen açısından sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Öğrenci açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Aile açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Çevre açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Okul yönetimi açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 | Rehberlik ve danışma açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-11 | Ders kitapları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-12 | Ders öğretim programları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, İlkokulun sorunları ile ilgili kaynakları, ilkokulu etkileyen sorunları ve çözüm önerilerini kapsamaktadır. Okul, öğretmen, öğrenci, aile, okul yönetimi, çevre, ortam, rehberlik ve danışma, çevre, ders kitapları, ders öğretim programları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlkokulun sorunları ile ilgili kaynaklar | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
2 | İlkokulu etkileyen temel sorunlar | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
3 | İlkokulu etkileyen temel sorunlara çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
4 | Okul açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
5 | Öğretmen açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
6 | Öğrenci açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
7 | Aile açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul yönetimi açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
10 | Çevre açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
11 | Rehberlik ve danışma açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
12 | Ders kitapları açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
13 | Ders kitapları açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
14 | Ders öğretim programları açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
15 | Ders öğretim programları açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özyılmaz, Ö. (2021). Türk Milli Eğitiminin Sorunları ve Çözüm Arayışları, Pegem Akademi, Ankara. 2. Aileye ve Eğitime | |
2 | Aileye ve Eğitime İlişkin Sorunlar ve Çözümler (2019), Editör: Nilüfer Ş. Özbacı, Pegem Akademi, Ankara. | |
3 | Phillip C. Schlechty (2011). Okulu Yeniden Kurmak, (Çev. Yüksel Özden) Nobel yayın dağıtım | |
4 | Erdoğan, İ. (2011). Yeni Bir Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi, Sistem yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, slayt sunum. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 7 | 30 |
5.Rapor | 14 | 7 | 30 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |