|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere inanç turizmi kapsamında sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma planlama ve sürdürülebilir yönetim kavramlarıyla ilgili perspektif kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm ile koruma ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkinin anlaşılması. |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-7 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma, muhafaza etme ve sürdürülebilir yönetim gibi kavramların özümsenmesi |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kültürel ve Sosyal değerleri korumak için sivil toplum kuruluşları ve diğer örgütler tarafından dünyada yapılan projelerin değerlendirilmesi ve inanç turizmi alanında uygulanabilirliğinin tartışılması. |
PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-7 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal ve kültürel yapıyı sürdürmek, koruma, muhafaza etme ve sürdürülebilir yönetim gibi kavramların özümsenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Koruma, Muhafaza Etme ve Sürdürülebilirlik Kavramları | Sunum, Makale |
2 | Sosyal ve Kültürel Yapı, Kültürel Miras ve Korunması (Paydaşlar ve Politika) | Sunum, Makale |
3 | Kültürel Kimlik, Etnik Yapılar, Otantiklik, Kültürel Yozlaşma, Ticarileşme ve Koruma | Sunum, Makale |
4 | Turizmin Sosyal ve Kültürel Etkileri | Sunum, Makale |
5 | Sürdürülebilir Turizm ve Boyutları (Sosyal, Kültürel, Ekonomik ve Çevresel Sürdürülebilirlik) | Sunum, Makale |
6 | Sosyal Yapının ve Kültürel Değerlerin Turizm Açısından Önemi ve Sürdürülebilirlik | Sunum, Makale |
7 | Koruma ve Planlama Stratejileri | Sunum, Makale |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürel Miras Yönetimi | Sunum, Makale |
10 | Sürdürülebilir Yönetim | Sunum, Makale |
11 | Yerel, Ulusal ve Küresel Boyutta Koruma ve Sürdürülebilirlik | Sunum, Makale |
12 | Sivil Toplum Örgütleri ve Diğer Kuruluşlar Tarafından Uygulanan Koruma Projeleri | Sunum, Makale |
13 | Yerel ve Bölgesel Kaynakların Korunması, Yerel Halkın Bilinçlendirilmesi ve Koruma Kuruluşları | Sunum, Makale |
14 | İnanç Turizminde Sosyal Etkileşimler, Kültürel Yapının Önemi, Koruma ve Sürdürülebilirlik | Sunum, Makale |
15 | Dönem Ödevi Sunumları, Tartışmalar | Sunum, Makale |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 16 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
c) Performans Ödevi | 2 | 16 | 32 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |