|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere inanç turizmi kapsamında sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma planlama ve sürdürülebilir yönetim kavramlarıyla ilgili perspektif kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Turizm ile koruma ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkinin anlaşılması. |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-7 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma, muhafaza etme ve sürdürülebilir yönetim gibi kavramların özümsenmesi |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Kültürel ve Sosyal değerleri korumak için sivil toplum kuruluşları ve diğer örgütler tarafından dünyada yapılan projelerin değerlendirilmesi ve inanç turizmi alanında uygulanabilirliğinin tartışılması. |
PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-7 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyal ve kültürel yapıyı sürdürmek, koruma, muhafaza etme ve sürdürülebilir yönetim gibi kavramların özümsenmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Koruma, Muhafaza Etme ve Sürdürülebilirlik Kavramları | Sunum, Makale |
| 2 | Sosyal ve Kültürel Yapı, Kültürel Miras ve Korunması (Paydaşlar ve Politika) | Sunum, Makale |
| 3 | Kültürel Kimlik, Etnik Yapılar, Otantiklik, Kültürel Yozlaşma, Ticarileşme ve Koruma | Sunum, Makale |
| 4 | Turizmin Sosyal ve Kültürel Etkileri | Sunum, Makale |
| 5 | Sürdürülebilir Turizm ve Boyutları (Sosyal, Kültürel, Ekonomik ve Çevresel Sürdürülebilirlik) | Sunum, Makale |
| 6 | Sosyal Yapının ve Kültürel Değerlerin Turizm Açısından Önemi ve Sürdürülebilirlik | Sunum, Makale |
| 7 | Koruma ve Planlama Stratejileri | Sunum, Makale |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kültürel Miras Yönetimi | Sunum, Makale |
| 10 | Sürdürülebilir Yönetim | Sunum, Makale |
| 11 | Yerel, Ulusal ve Küresel Boyutta Koruma ve Sürdürülebilirlik | Sunum, Makale |
| 12 | Sivil Toplum Örgütleri ve Diğer Kuruluşlar Tarafından Uygulanan Koruma Projeleri | Sunum, Makale |
| 13 | Yerel ve Bölgesel Kaynakların Korunması, Yerel Halkın Bilinçlendirilmesi ve Koruma Kuruluşları | Sunum, Makale |
| 14 | İnanç Turizminde Sosyal Etkileşimler, Kültürel Yapının Önemi, Koruma ve Sürdürülebilirlik | Sunum, Makale |
| 15 | Dönem Ödevi Sunumları, Tartışmalar | Sunum, Makale |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 16 | 32 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 16 | 32 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 186 | ||