|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA KARİPCİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı canlı sistemlerde bulunan inorganik major ve minor elementler ve bunların bileşikleri hakkında bilgi kazandırmak. Ayrıca bu bileşiklerin reaksiyonları, eksiklikleri durumunda karşılaşılabilecek sorunlar, çözüm yolları, bu maddeler yerine dışarıdan alınabilecek maddeler ile ilgili bilgi ve kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyoaktivite gösteren elementler ve bileşikleri hakkında bilgi verebilir.. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Canlı sistemlerde bulunan demir, çinko, kalsiyum, kobaltın canlı sistemlerdeki reaksiyonları, eksikliği durumunda karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını öğrenerek yeni çözüm yolları önerebilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Canlı sistemlerde metal içeren bileşiklerin yer aldığı temel reaksiyon mekanizmalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, biyoaktivite gösteren inorganik bileşikler, proteinler, enzimler, nükleik asitler, canlı sistemlerde bulunan elementler ve koordinasyon bileşikleri, demir, çinko, kalsiyum, kobalt biyokimyası, redoks reaksiyonları, biyoorganometalik kimya, asit katalizli enzimatik reaksiyonlar, diğer biyoaktif metal içeren bileşikler konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoaktivite gösteren inorganik bileşikler, Koordinasyon bileşikleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Proteinler, Enzimler, Nükloik asitler | Anlatma Yöntemi |
3 | Canlı sistemlerde bulunan elementler | Anlatma Yöntemi |
4 | Canlı sistemlerde bulunan koordinasyon bileşikleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Demir biyokimyası | Anlatma Yöntemi |
6 | Redoks reaksiyonları | Anlatma Yöntemi |
7 | Çinko biyokimyası | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyo organometalik kimya | Anlatma Yöntemi |
10 | Oksijen taşınması ve depolanması | Anlatma Yöntemi |
11 | Kalsiyum biyokimyası | Anlatma Yöntemi |
12 | Kobalt biyokimyası | Anlatma Yöntemi |
13 | Asit katalizli enzimatik reaksiyonlar | Anlatma Yöntemi |
14 | Azot bağlanması, fotosentez | Anlatma Yöntemi |
15 | Biyolojik fonksiyona sahip metal içeren diğer bileşikler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bertini, I., Gray, H.B., Lippart, S.J., Valentine, J.S. (1994). Bioinorganic Chemistry, University Science Books, Mill Valley, California. | |
2 | Roat-Malone, R.M. (2007). Bioinorganic Chemistry, Wiley-Interscience. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |