Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / KİM607 - TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA)

Kodu: KİM607 Adı: BİYOKİMYADA TEMEL VE YENİLİKÇİ TEKNİKLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UMUT KÖKBAŞ (umutkokbas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı biyokimya laboratuvarıyla ilgili temel kavramlarla yeni yöntemlere, analiz araçlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Biyokimyasal çalışmalarla ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır.
PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler.
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder.
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur.
PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular.
PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir.
PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder.
PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur.
PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar.
PÇ-15 Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
DÖÇ-2 Literatürden elde edilen bilgilerin birleştirilmesi ve geliştirilmesini açıklayabilir. PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır.
PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler.
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder.
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur.
PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular.
PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir.
PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder.
PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur.
PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar.
PÇ-15 Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, biyokimyasal analizler, biyokimya laboratuvar malzemeleri, geçmişten günümüze laboratuvar teknik ve yöntemleri oluşmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Biyokimya laboratuvarı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
2 Biyokimya laboratuvarında temel analizler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
3 Biyokimya laboratuvarında temel teknikler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
4 Biyokimya laboratuvarında kullanılan yöntemlerin tarihçesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
5 Geçmişten günümüze biyokimyasal yöntemler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
6 Yöntem geliştirme nedir Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
7 Yöntem geliştirme nasıl yapılır Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
8 Ara Sınav
9 Yöntem karşılaştırmaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
10 Validasyon Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
11 Verifikasyon Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
12 Deney hataları ve sebepleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
13 Preanalitik hatalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
14 Analitik hatalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
15 Postanalitik hatalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem Deney yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Jain, A., Jain, R., & Jain, S. (2020). Basic Techniques in Biochemistry, Microbiology and Molecular Biology. New York, NY, USA:: Springer.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, bilgisayar, laboratuvar araç gereçleri.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı 7 1 20
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 1 3 3
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 14 70
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180