|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste biyokatalizör immobilizasyonu ve bunların biyolojik bilimlerin ve endüstrinin farklı alanlarındaki uygulamaları hakkında detaylı bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İmmobilizasyon yöntemlerini kullanabilir, geliştirebilir ve endüstri ve biyolojik bilimlerin farklı alanlarında uygulayabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Biyokatalizör immobilizasyonu ile ilgili makale okuyup değerlendirebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur. PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sonuçları takip edebilir ve biyokatalizör immobilizasyonunda spesifik teknikler geliştirebilir. |
PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur. PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Biyokatalizör immobilizasyonunda özelleşerek araştırma projesi tasarımı ve beklenen sonuçları yorumlama becerisi konusunda yeterlilik kazanabilir. |
PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur. PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriğinde enzim, organel, hücre ve koenzimlerin immobilizasyon yöntemleri, immobilize biyokatalizörlerin karakterizasyonu, immobilize biyokatalizörlerin endüstrideki uygulamaları, analizleri, tıp ve temel araştırmalardaki uygulamaları detaylı olarak anlatılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyokatalizör immobilizasyonu; Giriş, Doğal ve immobilize enzimlerin kıyaslanması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Enzim immobilizasyon yöntemlerinin sınıflandırılması, enzim immobilizasyonunda kullanılan taşıyıcılar. | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Enzim immobilizasyon yöntemleri; Taşıyıcıya bağlama yöntemleri, taşıyıcı aktivasyonu; açilasyon, alkilasyon ve arilasyon, karbamilasyon, aldehitler vb. | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Enzim immobilizasyon yöntemleri; Kovalent bağlama ve Adsorpsiyon | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Enzim immobilizasyon yöntemleri; Çapraz bağlama ve kopolimerizasyon | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Enzim immobilizasyon yöntemleri; polimer matrikste tutuklama, mikrokapsülasyon | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Immobilizasyon yöntemlerinin kıyaslanması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | mmobilize enzimlerin karakterizasyonu; İmmobilizasyon veriminin belirlenmesi, fiziksel ve kimyasal karakterizasyon | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | mmobilize enzimlerin karakterizasyonu; immobilizasyonun enzim aktivitesi, pH, sıcaklık üzerine etkileri, kararlılık testleri ve kinetik parametreler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
12 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
13 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
14 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
15 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Telefoncu, A. (2009). Protein Analitiği, Ege Üniversitesi. | |
2 | Telefoncu, A. (2007). Protein Mühendisliği, Ege Üniversitesi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, bazı önemli makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 11 | 2 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 7 | 1 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |