|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, polimer kimyası ve teknolojisinde öne çıkan yeni konuları, gelişmeleri öğrenciye aktarmaktır. Ayrıca öğrencilerin güncel çalışmaları araştırarak ve akademik çalışmaları değerlendirme yetilerinin geliştirilmesi sağlanacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Polimer kimyasında ve teknolojisinde son yıllarda öne çıkan gelişmeleri takip edebilir |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Polimerik uygulamaların yanında tıp ve eczacılık uygulamaları için yeni geliştirilen polimerik yapı sentez yöntemlerini kavrayabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Polimer kimyasında ve teknolojisinde son yıllarda öne çıkan bazı konular, örneğin; kontrollü radikal polimerizasyonunu, doğal ve sentetik polimerlerin çevre uygulamalarını, plazma polimerizasyonu, yenilenebilir polimerleri, polimerlerde nano-yapı oluşturulması, polimerik kompozitler ve kendi kendini tamir eden polimerler, yenebilir polimerik yapılar, tıp ve eczacılık uygulamaları için jel sistemleri gibi başlıklar altında güncel bilgiler ders kapsamını oluşturur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, kapsamı ve yöntemlerinin açıklanması | Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi |
2 | Kontrollü radikal polimerizasyonu ve uygulamaları | Beyin fırtınası, anlatma, soru cevap yöntemi |
3 | Yeşil polimerler ve çevre uygulamaları | Beyin fırtınası, tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
4 | Doğal ve sentetik polimerler için ileri karakterizasyon tekniklerini | Beyin fırtınası, tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
5 | Polimer tabanlı, doku mühendisliği malzemelerinin hazırlanması | Beyin fırtınası, tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
6 | Tıp ve eczacılık uygulamaları için polimerik jeller | Beyin fırtınası, tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
7 | SAXS, ve WAXS'in polimer kimyasındaki uygulamaları | Anlatım, soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Polimerlerin radyasyonla modifikasyonu | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
10 | Elektro eğirme ve plazma polimerizasyonu | Anlatım, soru cevap yöntemi |
11 | Optoelektronik polimerler ve uygulamaları | Anlatım, soru cevap yöntemi |
12 | Polimerlerde nano-yapı oluşturulması | Anlatım, soru cevap yöntemi |
13 | Kompozit malzemeler | Anlatım, soru cevap yöntemi |
14 | Öğrenci sunumları | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
15 | Öğrenci sunumları | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | -Progress in Polymer Science -Advances in Polymer Chemistry isimli bilimsel dergiler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, bilimsel dergiler -Progress in Polymer Science -Advances in Polymer Chemistry isimli bilimsel dergiler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 13 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 9 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
90 | 0 | ||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |