| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin temel amacı, polimer kimyası ve teknolojisinde öne çıkan yeni konuları, gelişmeleri öğrenciye aktarmaktır. Ayrıca öğrencilerin güncel çalışmaları araştırarak ve akademik çalışmaları değerlendirme yetilerinin geliştirilmesi sağlanacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Polimer kimyasında ve teknolojisinde son yıllarda öne çıkan gelişmeleri takip edebilir | 
			
		 
			PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Polimerik uygulamaların yanında tıp ve eczacılık uygulamaları için yeni geliştirilen polimerik yapı sentez yöntemlerini kavrayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Polimer kimyasında ve teknolojisinde son yıllarda öne çıkan bazı konular, örneğin; kontrollü radikal polimerizasyonunu, doğal ve sentetik polimerlerin çevre uygulamalarını, plazma polimerizasyonu, yenilenebilir polimerleri, polimerlerde nano-yapı oluşturulması, polimerik kompozitler ve kendi kendini tamir eden polimerler, yenebilir polimerik yapılar, tıp ve eczacılık uygulamaları için jel sistemleri gibi başlıklar altında güncel bilgiler ders kapsamını oluşturur. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin amacı, kapsamı ve yöntemlerinin açıklanması | Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi | 
| 2 | Kontrollü radikal polimerizasyonu ve uygulamaları | Beyin fırtınası, anlatma, soru cevap yöntemi | 
| 3 | Yeşil polimerler ve çevre uygulamaları | Beyin fırtınası, tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi | 
| 4 | Doğal ve sentetik polimerler için ileri karakterizasyon tekniklerini | Beyin fırtınası, tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi | 
| 5 | Polimer tabanlı, doku mühendisliği malzemelerinin hazırlanması | Beyin fırtınası, tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 6 | Tıp ve eczacılık uygulamaları için polimerik jeller | Beyin fırtınası, tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 7 | SAXS, ve WAXS'in polimer kimyasındaki uygulamaları | Anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Polimerlerin radyasyonla modifikasyonu | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 10 | Elektro eğirme ve plazma polimerizasyonu | Anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 11 | Optoelektronik polimerler ve uygulamaları | Anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 12 | Polimerlerde nano-yapı oluşturulması | Anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 13 | Kompozit malzemeler | Anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 14 | Öğrenci sunumları | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 15 | Öğrenci sunumları | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Progress in Polymer Science. Elsevier. | |
| 2 | Advances in Polymer Chemistry. Royal society of chemistry. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, bilimsel dergiler -Progress in Polymer Science -Advances in Polymer Chemistry isimli bilimsel dergiler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 13 | 2 | 20 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 8 | 32 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| 90 | 0 | ||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||