|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders, öğrencilerin polimer malzemelere ait fiziksel olguları ve fiziksel yapı ile ilgili kavramları edinmesini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Polimerler hakkında temel fiziksel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Polimerlerin mikro ve makro yapısal özelliklerinin tanımlayabilir |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Polimerlerin performansı ile fiziksel yapısı arasındaki ilişkiyi kurabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kapsamında temelde polimerler hakkında fiziksel kavramlar ele alınacak olup, akabinde ise polimerlerin moleküler yapısı ve fiziksel özellikleri arasında ilişki kurulması üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, kapsamı ve yöntemlerinin açıklanması | Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi |
2 | Polimer fiziğinde temel kavramlar | Anlatım, soru cevap yöntemi |
3 | Polimerlerde moleküler ağırlık | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
4 | Polimer zincir yapıları | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
5 | Polimer mikroyapıları | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme |
6 | Amorf hal ve amorf polimerlerin özellikleri | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme |
7 | Kristalin ve yarı kristalin haller ve kristalin ve yarı kristalin polimerlerin özellikleri | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Polimerlerde ısıl geçişler | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
10 | Polimerlerde ısıl özellikler | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
11 | Polimerlerde polarite | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme |
12 | Sıvı kristal yapılar | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme |
13 | Polimer çözeltilerini özellikleri | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme |
14 | Sözlü sunumlar, tartışmalar | Anlatım, soru cevap yöntemi |
15 | Sözlü sunumlar, tartışmalar | Anlatım, soru cevap yöntemi, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sperling, L. H. (2006). Introduction to Physical Polymer Science, Wiley. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 9 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |