|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı in vitro ve in vivo protein katlanma mekanizmaları, katlanma ve stabilite çalışmalarında kullanılan spektroskopik teknikler hakkında bilgi verilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Protein katlanması ile ilgili yayınları okuyabilir ve anlayabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Proteinlerin yanlış katlanmasının yarattığı etkileri kavrayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Protein yapısı ve fonksiyon arasındaki ilişkinin önemini kavrayabilir. |
PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Protein katlanmasına ilişkin kinetik ve termodinamik mekanizmalar hakkında temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Protein katlanması ve stabilitesine ilişkin güncel gelişmeleri takip edebilir. |
PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği, protein katlanmasına etki eden faktörler, in vivo protein katlanması, katlanmaya yardımcı olan proteinler, membran proteinlerinin katlanması, proteinlerin yanlış katlanması sonucu oluşan hastalıklar, protein katlanmasının ve stabilitesinin incelenmesinde spektroskopik teknikler, üre ve guanidin hidroklorür ile proteinlerin denatürasyonu, termal denatürasyon konularından oluşmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Proteinlerin sekonder ve tersiyer yapısı, protein katlanma ve stabilite çalışmalarının önemi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Protein katlanmasına ve stabilitesine etki eden faktörler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Protein katlanma problemi ve Levinthal paradoksu | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Protein katlanma mekanizmaları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Protein katlanma çalışmalarında kullanılan spektroskopik teknikler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Proteinlerin üre ve guanidin hidroklorür ile denatürasyonu. | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | In vivo protein katlanması. Şaperon proteinler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Membran proteinlerinin katlanması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Proteinlerin yanlış katlanması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
12 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
13 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
14 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
15 | Dönem Projesi Sunumu | Tartışma ve Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Telefoncu, A. (2009). Protein Analitiği, Ege Üniversitesi. | |
2 | Telefoncu, A. (2007). Protein Mühendisliği, Ege Üniversitesi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 11 | 2 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 7 | 1 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |