|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, proteinlerin saflaştırılması ve tanımlanması için gerekli yöntemlerin öğrenilmesi; rekombinant protein teknolojisi, biyoteknoloji ve farmakoloji alanlarındaki güncel yayınları takip edebilecek teorik bilgileri sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Proteinlerin ayrılması ve saflaştırmasında kullanılan temel yöntemleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Protein saflaştırılmasına yönelik yenilikleri takip edebilir ve spesifik yöntemleri geliştirebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Protein saflaştırmanın prensipleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Proteinlere genel bakış, protein saflaştırılmasının amacı ve ön planlama, ön ayırma teknikleri, santrifügasyon, kromatografiye giriş, kromatografinin dayandığı temel prensipler, kolon kromatografisi, iyon değişim kromatografisi, jel filtrasyon kromatografisi, affinite kromatografisi, normal faz ve ters faz kromatografisi, elektroforetik yöntemler, saflık kontrolü ve karakterizasyon, rekombinat protein teknolojisi konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Proteinlere Genel Bakış | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Protein Saflaştırılmasının Amacı ve Ön Planlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Ön Ayırma teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Ön Ayırma teknikleri;(Devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Santrifügasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Kromatografiye giriş, Kromatografinin dayandığı temel prensipler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Kolon kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İyon değişim kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Jel Filtrasyon Kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Affinite kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Normal faz ve ters faz kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Elektroforetik Yöntemler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Saflık Kontrolü ve Karakterizasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Rekombinat Protein Teknolojisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nelson D. L., Cox M. M., Lehninger (Kılıç, N. (Ed.)) (2005). Biyokimyanın İlkeleri, 3. Baskı. Ankara: Palme yayıncılık. | |
2 | Voet, D. and Voet, J.G. (1995). Biochemistry, 2nd edition, J. Wiley & Sons, N.Y.. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |