|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı; girişimciliğin temel prensiplerini öğretmek ve öğrencilerin girişimcilik potansiyelini ortaya çıkarmaktır. Öğrenciler bu kapsamda biyoteknolojinin dünyada ve Türkiye’deki durumu, iş fikri geliştirme, iş planı hazırlama, pazarlama planı, finansal plan, proje döngüsü yönetimi, iş kurma ve yönetme süreçleri ve SWOT analizi konularında bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca öğrenciler ekiplerini oluşturduktan sonra kendi belirledikleri bir konuda iş kurmak için gerekli tüm unsurları dikkate alarak iş planı hazırlayacak ve dönem sonunda projelerini savunacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Girişimcilik kavramını ve girişimcinin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | İş fikrinin nasıl geliştirildiğini ve yenilik kavramını öğrenir. Belirli bir konuda SWOT analizi yapabilir. |
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Proje yönetimi konusunda gerekli döngüleri açıklayabilir. |
PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Proje ekibinin görev ve sorumluluklarını tespit edip, iş planının nasıl hazırlandığını öğrenebilir. |
PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Pazar araştırma yollarını ve finansal plan hazırlamada dikkat edilecek hususları öğrenir. |
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Biyogirişimcilikte teknoparkların önemini kavrayabilir ayrıca vergi avantajları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Ulusal teşvikler ve destekler hakkında genel bilgi sahibi olur ve mevzuat okumayı öğrenir. |
PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-15 Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Patent kavramını açıklayabilir, belirli bir konuda patent araştırması yapabilir, marka tescilini kavrayabilir ve ticari sır kavramının önemini algılayabilir. |
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Girişimci kimdir ve özellikleri nelerdir, neden biyogirişimci olmalıyız, Dünya’dan ve Türkiye’den örnekler, iş fikri bulma yöntemleri, yenilik kavramı, SWOT analizi, proje döngüsü yönetimi, proje ekibinin görev ve sorumlulukları, iş planı nasıl hazırlanır, pazar araştırması nasıl yapılır, finansal plan nasıl hazırlanır, teknoparkların önemi ve vergi avantajları ulusal teşvikler, destekler ve mevzuatları, patent, patent araştırması, marka tescil, ticari sır konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Girişimci kimdir ve özellikleri nelerdir? | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Neden Biyogirişimci olmalıyız? Dünya’dan ve Türkiye’den örnekler. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | İş fikri bulma yöntemleri, Yenilik Kavramı, SWOT Analizi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Proje Döngüsü Yönetimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Proje ekibinin görev ve sorumlulukları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | İş planı nasıl hazırlanır? | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | İş planında dikkat edilecek hususlar nelerdir? | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pazar Araştırması nasıl yapılır? Finansal plan nasıl hazırlanır? | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Teknoparkların Önemi ve Vergi Avantajları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Ulusal Teşvikler, Destekler ve Mevzuatları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Patent, Patent Araştırması, Marka Tescil, Ticari Sır | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Proje Sunumu | Proje Sunumu |
14 | Proje Sunumu | Proje Sunumu |
15 | Proje Sunumu | Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | TÜBİTAK Girişimcilik Destekleri | |
2 | İnovasyon ve Girişimcilik Uygulama ve İlkeleri, Peter Drucker | |
3 | Kosgeb Girişimcilik Destekleri | |
4 | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı – Guy Kawasaki | |
5 | Zengin Baba Yoksul Baba – Robert T. Kiyosaki, Sharon L. Lechter | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 13 | 1 | 30 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 7 | 1 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |