|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu akademik faaliyetin amacı doktora öğrencilerine bilimsel bir seminerin nasıl hazırlanacağı, bilgisayar yazılımlarından nasıl yararlanılacağı ve sunumun nasıl yapılacağı becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel bir toplantıya sunum yapmak üzere nasıl hazırlık yapılacağını öğrenirler. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Akademik ilkeler doğrultusunda literatürden yararlanarak kapsamlı araştırma yapabilir, sözlü ve yazılı sunum becerilerini geliştirirler. |
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Akademik ilkeler doğrultusunda literatürden yararlanarak kapsamlı bilimsel bir rapor hazırlarlar. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders bilimsel seminer hazırlama ve sunum yapmanın amaçlarını, ilkelerini ve faaliyetlerini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Konu belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap |
2 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
3 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
4 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
5 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
6 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
7 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
10 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
11 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
12 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
13 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
14 | Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık | Kaynak Tarama, Sunum teknikleri |
15 | Araştırma konusuyla ilgili dinleyici bir kitle önünde seminer verilmesi | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Araştırılan konuyla ilgili tüm kitap ve makaleler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, sunumlar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 14 | 1 | 100 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 14 | 14 | 196 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 14 | 14 | 196 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 12 | 120 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 540 |