|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA KARİPCİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilimsel yeterliliği değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimya doktora programı derslerinde edindiği bilgi ve becerilerini güçlendirilebilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kimya alanı alt konuların da yer alan teori ve yöntemleri bütünleştirilebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur. PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
DÖÇ-3 | Kimya alanında literatüre hakimiyetlerini artırabilirler. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur. PÇ-15 Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kimya alanındaki araştırmaları değerlendirme ve bütünleştirme becerilerini artırabilir. |
PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencinin doktora eğitimi süresince aldığı tüm derslerden oluşan bir yeterlik sınavına hazırlanmak için derslerin yeniden incelenmesini ve bağımsız olarak çalışılmasını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınava hazırlık | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
2 | Sınava hazırlık | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
3 | Sınava hazırlık | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
4 | Sınava hazırlık | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
5 | Sınava hazırlık | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
6 | Sınava hazırlık | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
7 | Sınava hazırlık | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeterlik sınavı için derslerde öğretilenlerin yeniden incelenmesi ve bağımsız çalışma | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
10 | Yeterlik sınavı için derslerde öğretilenlerin yeniden incelenmesi ve bağımsız çalışma | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
11 | Yeterlik sınavı için derslerde öğretilenlerin yeniden incelenmesi ve bağımsız çalışma | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
12 | Yeterlik sınavı için derslerde öğretilenlerin yeniden incelenmesi ve bağımsız çalışma | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
13 | Yeterlik sınavı için derslerde öğretilenlerin yeniden incelenmesi ve bağımsız çalışma | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
14 | Yeterlik sınavı için derslerde öğretilenlerin yeniden incelenmesi ve bağımsız çalışma | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
15 | Yeterlik sınavı için derslerde öğretilenlerin yeniden incelenmesi ve bağımsız çalışma | Kaynak tarama, makale eleştirisi, problem çözme, bireysel çalışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Konuya Uygun Kitaplar ve Süreli Yayınlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilimsel dergi, derleme ve araştırma makaleleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 1 | 50 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 11 | 14 | 154 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 11 | 14 | 154 |
c) Performans Ödevi | 11 | 14 | 154 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 14 | 140 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 14 | 140 |
Sözlü Sınav | 10 | 14 | 140 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 900 |