Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDÇGE 305 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDÇGE 305 Adı: OYUN VE OYUN MATERYALLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLDEN ERDOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, oyun kavramının tanımı ve oyunun temel kavramları, oyun kuramları, çeşitleri, planlanması ve uygulanması, materyallerinin özellikleri hakkında bilgi vererek bu materyalleri geliştirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Oyun kavramının tanımını yapabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Oyun ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Oyun ile ilgili temel özellikleri sıralayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Farklı yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri ve materyalleri geliştirebilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, oyun kavramının tanımı, temel özellikleri, oyun kuramları, oyun kavramının tarihçesi, çocuğun gelişim alanlarına etkisi, farklı yaş gruplarına göre oyun materyalleri ve etkinlikleri geliştirme konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oyun kavramının tanımı ve oyun ile ilgili temel kavramlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 Oyun kavramının önemi ve temel özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Oyun kavramının kuramları Anlatım Yöntemi
4 Dünyada oyun kavramının tarihçesi ve gelişimi (Müze Gezisi) Anlatım Yöntemi Alan Gezisi
5 Çocuk gelişiminde oyun türleri Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Çocuğun gelişim alanlarına oyunun etkisi Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Oyun materyalleri ve oyuncaklar Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Farklı yaş gruplarına göre oyun materyalleri ve oyuncaklar Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 Eğitici oyuncaklar (Anaokulu Gezisi) Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi Alan Gezisi
11 Oyun materyali ve oyuncak seçiminde anne-babalara ve eğitimcilere öneriler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 0-6 yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri geliştirme Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 6-18 yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri geliştirme Örnek Olay Yöntemi, Gösterip- Yaptırma Yöntemi
14 Oyun materyalleri ve oyuncakları 0-6 yaş gruplarına göre geliştirme Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 Oyun materyalleri ve oyuncakları 6-18 yaş gruplarına göre geliştirme Örnek Olay Yöntemi, Gösterip- Yaptırma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nalbantoğlu, Ö. (2020). Çocuk Oyun ve Hareket Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
2 Dere, Ü., Ünal, M. (2021). Oyun gelişimi ve oyun materyalleri. Ankara: Eğiten Kitap.
3 Ulutaş, A. (2016). Okul öncesi eğitimde oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon, Oyuncak Müzesi Ziyareti, Anaokulu Ziyareti

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 8 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 8 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
90 0
0
Toplam İş Yükü 90