|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, oyun kavramının tanımı ve oyunun temel kavramları, oyun kuramları, çeşitleri, planlanması ve uygulanması, materyallerinin özellikleri hakkında bilgi vererek bu materyalleri geliştirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oyun kavramının tanımını yapabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Oyun ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Oyun ile ilgili temel özellikleri sıralayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Farklı yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri ve materyalleri geliştirebilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, oyun kavramının tanımı, temel özellikleri, oyun kuramları, oyun kavramının tarihçesi, çocuğun gelişim alanlarına etkisi, farklı yaş gruplarına göre oyun materyalleri ve etkinlikleri geliştirme konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oyun kavramının tanımı ve oyun ile ilgili temel kavramlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Oyun kavramının önemi ve temel özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Oyun kavramının kuramları | Anlatım Yöntemi |
4 | Dünyada oyun kavramının tarihçesi ve gelişimi (Müze Gezisi) | Anlatım Yöntemi Alan Gezisi |
5 | Çocuk gelişiminde oyun türleri | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Çocuğun gelişim alanlarına oyunun etkisi | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Oyun materyalleri ve oyuncaklar | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Farklı yaş gruplarına göre oyun materyalleri ve oyuncaklar | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Eğitici oyuncaklar (Anaokulu Gezisi) | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi Alan Gezisi |
11 | Oyun materyali ve oyuncak seçiminde anne-babalara ve eğitimcilere öneriler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | 0-6 yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri geliştirme | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | 6-18 yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri geliştirme | Örnek Olay Yöntemi, Gösterip- Yaptırma Yöntemi |
14 | Oyun materyalleri ve oyuncakları 0-6 yaş gruplarına göre geliştirme | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Oyun materyalleri ve oyuncakları 6-18 yaş gruplarına göre geliştirme | Örnek Olay Yöntemi, Gösterip- Yaptırma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nalbantoğlu, Ö. (2020). Çocuk Oyun ve Hareket Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
2 | Dere, Ü., Ünal, M. (2021). Oyun gelişimi ve oyun materyalleri. Ankara: Eğiten Kitap. | |
3 | Ulutaş, A. (2016). Okul öncesi eğitimde oyun. Ankara: Eğiten Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon, Oyuncak Müzesi Ziyareti, Anaokulu Ziyareti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
90 | 0 | ||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |