|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNSANSIZ HAVA ARACI TEKNOLOJİSİ VE OPERATÖRLÜĞÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HAKAN YALIN (hakanyalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAKAN YALIN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mesleğinde matrisler ve lineer denklem sistemleri ile ilgili uygulamalar yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Mesleğinde geometri ile ilgili uygulamalar yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Mesleğinde trigonometri ile ilgili uygulamalar yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Karmaşık sayılar, karmaşık sayıların kartezyen ve kutupsal gösterimi, karmaşık sayılarda dört işlem, üstel fonksiyonlar, logaritma, türev ve integral alma yöntemleri, logaritma, türev ve integralin mesleki alanda kullanımı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Karmaşık sayılar | Anlatma,Soru Cevap |
| 2 | Karmaşık sayıların kartezyen ve kutupsal gösterimi | Anlatma,Soru Cevap |
| 3 | Karmaşık sayıların mesleki anlamda kullanımı | Anlatma,Soru Cevap |
| 4 | Logaritmanın tanımı ve özellikleri | Anlatma,Soru Cevap |
| 5 | Logaritma alma yöntemleri | Anlatma,Soru Cevap |
| 6 | Logaritmanın mesleki alanda kullanımı | Anlatma,Soru Cevap |
| 7 | Limit tanımı ve uygulamaları | Anlatma,Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Limit ve süreklilik özellikleri | Anlatma,Soru Cevap |
| 10 | Türev | Anlatma,Soru Cevap |
| 11 | Türev alma yöntemleri | Anlatma,Soru Cevap |
| 12 | Türevin mesleki alanda kullanımı | Anlatma,Soru Cevap |
| 13 | İntegral | Anlatma,Soru Cevap |
| 14 | İntegral alma yöntemleri | Anlatma,Soru Cevap |
| 15 | İntegralin mesleki alanda kullanımı. | Anlatma,Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Meslek Yüksek Okulları İçin Uygulamalı Matematik, Kamil Temizyürek, Nurdan Çolakoğlu, Beta Yayıncılık | |
| 2 | Meslek Matematiği, Nusret Alperen, Alperen Yayıncılık | |
| 3 | Muammer GÖKBULUT, ( 2009), “Meslek Matematiği Ders Notları” | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||