|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KONTROL VE OTOMASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL MUTLU (hilalbasal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı fiber optik haberleşme sistemindeki bileşenlerin çalışma prensiplerinin öğrenilmesi ve fiber optik haberleşme sisteminin bütün olarak işleyişinin anlaşılmasıdır. Ayrıca fiber optik haberleşme sistemlerinde kullanılan ölçü aletlerinin tanıtılması ve bunların kullanımının öğrenilmesi bir diğer amaçtır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fiber optik kablonun yapısını bilir. |
PÇ-17 İhtiyaca uygun sensör veya transdüser seçimi yaparak endüstriyel uygulamalarda kullanabilir. PÇ-36 Sistemler arası iletişim kurmak için web teknolojilerini kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fiber optik haberleşme sisteminde nelerin haberleşme kalitesini olumsuz etkileyeceğini bilir. |
PÇ-24 Temel fizik kuralları ve birimlerini bilir. Bu kuralları kullanarak enerjiler arasında dönüşümleri gerçekleştirebilir. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-31 Hibrit sistemler hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fiber optik haberleşmede kullanılan, kaynak cihazı, otdr, güçmetre vb. cihazların kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-24 Temel fizik kuralları ve birimlerini bilir. Bu kuralları kullanarak enerjiler arasında dönüşümleri gerçekleştirebilir. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Işığın fiber içinde ilerlemesi. Fiberdeki kayıplar ve saçılma. Dereceli ve adım indeksli fiber kablolar. Işık kaynakları (Lazer ve Led?ler). Detektörler. Gerçek fiber kabloların bileşenleri ve optik fibere ışık kaynağı, detektörün bağlanması. Optik fibere ek yapma yöntemler. Konnektörler. Kuplörler. Optik bir sistemi tasarımı ve bileşenlerinin seçilmesi. İzolatörler ve sirkülatörler. Çğullayıcılar (multiplexer) ve filtreler. Optik Yükselteçler. Switch'ler. Dalgaboyu dönüştürücüleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kırılma, kırılma indeksi ve snell yasası. Kritik Açı | |
2 | Ara Sınav | |
3 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Crisp J. and Elliott B 2007; Introduction to Fiber optics, Newnes | |
2 | Ramaswami R., Sivaraja K. N. and Sasaki G.H. 2010; Optical Networks A Practical Perspective Third Edition, Morgan Kaufmann | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 9 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |