|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SİNEM HAS, | ||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde Japonca iletişim kurabilmelerini ve günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geniş, geçmiş ve gelecek zaman içeren cümleleri anlayabilir ve konuşabilir. |
PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temel düzeyde edat ve bağlaçlar içeren soru cümleleri oluşturabilir ve cevaplayabilir. Teklif cümleleri oluşturabilir. |
PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sıfat ve zarflarla ilgili cümle yapıları oluşturabilir. |
PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Basit düzeyde Japonca bir metni okuyup anlayabilir. |
PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrendiği gramer yapısı ve ifadelerle birlikte temel Japon kültürünü tanımaya başlar. |
PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geçmiş zamanlı cümleler kurmayı, sıfat ve zarfları öğrenmeyi içerir. Aynı zamanda öğrendiği fiillere yenilerini ekleyerek yeteneği olduğu ya da olmadığı cümleleri ifade etmeyi içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönelme eki -e nin kullanımı | Konu anlatımı soru cevap |
2 | -de eki ile ilgli cümle yapıları | Konu anlatımı soru cevap |
3 | soru kalıpları ve to bağlacı | Konu anlatımı soru cevap |
4 | geniş, gelecek ve geçmiş zamanlı cümle tekrarları | Konu anlatımı Rol yapma |
5 | teklif içeren cümle yapıları | Konu anlatımı soru cevap |
6 | mō ve mada desu cümle yapıları | Konu anlatımı Rol yapma |
7 | genel tekrar | Konu anlatımı Rol yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | mō ve mada desu cümle yapıları ve almak vermek eylemleri | Konu anlatımı soru cevap |
10 | kişiye yönelme eki -ni ve -de nin araç ve gereçlerdeki kullanım alanları | Konu anlatımı Rol yapma |
11 | -i ve -na sıfatları | Konu anlatımı Rol yapma |
12 | dō ve donna ile oluşturulan soru cümleleri | Konu anlatımı soru cevap |
13 | totemo ve amari zarfları, -ga ama bağlacı | Konu anlatımı Rol yapma |
14 | var olmak ve anlamak fiilleri | Konu anlatımı Rol yapma |
15 | suki/jyōzu/heta/kirai desu cümle yapıları | Konu anlatımı soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İrodori | |
2 | Minna no Nihongo | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, alıştırmalar, dialoglar, dinleme parçaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |