|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında Eski ve Yeni Ahit kaynaklı sahneleri konu edinen sanat eserlerinin ikonografik açıdan incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir sanat eserini açıklayabilmek için ön ikonografik tasviri, ikonografik çözümlemeyi ve ikonolojik yorumu yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tevrat ve İncil kaynaklı eserlerde konuyu ve tasvir edilen figürleri betimleyebilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Doğu ve Batı sanat eserlerinde tasvir edilen dini konulu sahnelerin benzerlik ve farklılıklarını açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eski ve Yeni Ahit'te sözü edilen kutsal olay ve hikayelerin sanat eserlerinde nasıl betimlendiği açıklanarak ikonografik çözümleme ve değerlendirmesi yapılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı, Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Yahudilik ve Hristiyanlık Hakkında Genel Bilgiler | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
3 | İkonografi ve İkonoloji Nedir? | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
4 | Hıristiyan İkonografisi I: Eski Ahit Sahneleri | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
5 | Hıristiyan İkonografisi I: Eski Ahit Sahneleri | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
6 | Hıristiyan İkonografisi II: Yeni Ahit Sahneleri | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
7 | Hıristiyan İkonografisi II: Yeni Ahit Sahneleri | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İstanbul Ayasofya Müzesi ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
10 | Sümela Manastırı ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
11 | Kapadokya Kaya Kiliseleri ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
12 | Kapadokya Kaya Kiliseleri ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
13 | Kapadokya Kaya Kiliseleri ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
14 | Ermeni Kiliseleri ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cömert, B. (2008). Mitoloji ve İkonografi. | |
2 | Tükel, U. ve Yüzgüller Arsal, S. (2014). Sözden İmgeye Batı Sanatında İkonografi. | |
3 | Değirmencioğlu, A.Ö. ve Başçı, A. (2014). İsa Peygamber ve Anadolu İkonografisi | |
4 | Boynudelik, Z.İ. (2022). Bu Resim Ne Anlatıyor? İkonografi. | |
5 | Yüzgüller Arsal, S. (2023). Sembol ve Anlam: Batı Resminde Kutsalın Temsili. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |