|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders kapsamında Eski ve Yeni Ahit kaynaklı sahneleri konu edinen sanat eserlerinin ikonografik açıdan incelenmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir sanat eserini açıklayabilmek için ön ikonografik tasviri, ikonografik çözümlemeyi ve ikonolojik yorumu yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Tevrat ve İncil kaynaklı eserlerde konuyu ve tasvir edilen figürleri betimleyebilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Doğu ve Batı sanat eserlerinde tasvir edilen dini konulu sahnelerin benzerlik ve farklılıklarını açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eski ve Yeni Ahit'te sözü edilen kutsal olay ve hikayelerin sanat eserlerinde nasıl betimlendiği açıklanarak ikonografik çözümleme ve değerlendirmesi yapılır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin Tanıtımı, Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Yahudilik ve Hristiyanlık Hakkında Genel Bilgiler | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 3 | İkonografi ve İkonoloji Nedir? | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 4 | Hıristiyan İkonografisi I: Eski Ahit Sahneleri | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 5 | Hıristiyan İkonografisi I: Eski Ahit Sahneleri | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 6 | Hıristiyan İkonografisi II: Yeni Ahit Sahneleri | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 7 | Hıristiyan İkonografisi II: Yeni Ahit Sahneleri | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İstanbul Ayasofya Müzesi ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 10 | Sümela Manastırı ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 11 | Kapadokya Kaya Kiliseleri ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 12 | Kapadokya Kaya Kiliseleri ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 13 | Kapadokya Kaya Kiliseleri ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 14 | Ermeni Kiliseleri ve İkonografisi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cömert, B. (2008). Mitoloji ve İkonografi. | |
| 2 | Tükel, U. ve Yüzgüller Arsal, S. (2014). Sözden İmgeye Batı Sanatında İkonografi. | |
| 3 | Değirmencioğlu, A.Ö. ve Başçı, A. (2014). İsa Peygamber ve Anadolu İkonografisi | |
| 4 | Boynudelik, Z.İ. (2022). Bu Resim Ne Anlatıyor? İkonografi. | |
| 5 | Yüzgüller Arsal, S. (2023). Sembol ve Anlam: Batı Resminde Kutsalın Temsili. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||