|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL BÜYÜKKURU (mbuyukkuru@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin Anadolu'nun düşünsel mirasını derinlemesine anlamalarını ve bu mirası kendi akademik ve kişisel gelişimlerinde kullanmalarını sağlamayı hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadolu'nun tarih boyunca yetiştirdiği önemli düşünürlerin ve filozofların yaşamları ve eserleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. |
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Anadolu'nun felsefi ve edebi mirasını tanır ve bu mirasın dünya düşünce tarihindeki yerini anlar. |
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Anadolu'da farklı dönemlerde var olmuş düşünce akımlarını ve bu akımların birbirleriyle olan etkileşimlerini kavrar. |
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Anadolu düşünürleri ve eserleri hakkında akademik araştırma yapabilir ve bu araştırmaları yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade edebilir. |
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Anadolu düşünürleri ve eserleri hakkında akademik araştırma yapabilir ve bu araştırmaları yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade edebilir. |
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Anadolu'da yetişmiş önemli filozoflar, şairler ve yazarların eserlerini ve fikirlerini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Amacı, Kapsamı ve Yöntemi | Anlatma Yöntemi |
2 | İlkçağ Anadolu Düşüncesi ve Felsefi Akımlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | İonia Felsefesi I (Thales, Anaksimandros ve Anaksimenes’in düşünceleri) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | İonia Felsefesi II ( Herakleitos ve Parmenides’in düşünceleri) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Sokrates Öncesi Anadolu Düşünürleri (Pisagor ve Zenon) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Klasik Dönem Anadolu Filozofları (Platon ve Aristoteles) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Hellenistik Dönem Anadolu Felsefesi (Stoacılık ve Epikuros) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Roma Dönemi ve Geç Antik Çağ (Plotinus ve Yeni Platonculuk) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | İslam Felsefesinin Anadolu’ya Etkisi (Farabi ve İbn Sina) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Selçuklu Dönemi Anadolu Düşünürleri (Mevlana Celaleddin Rumi ve Hacı Bektaş Veli) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Osmanlı Dönemi Felsefesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Modern Dönem Anadolu Düşünürleri (Ziya Gökalp ve Türk milliyetçiliği) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Cumhuriyet Dönemi Felsefesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme ve Tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | "Antik Çağ Anadolu Felsefesi" - Ahmet Arslan | |
2 | "Felsefe Tarihi" (4 Cilt) - Ahmet Cevizci | |
3 | "Presocratic Philosophers" - G. S. Kirk, J. E. Raven, M. Schofield | |
4 | "Hellenistic Philosophy: Stoics, Epicureans, Sceptics" - A. A. Long | |
5 | "Mevlana Celaleddin Rumi: Hayatı, Eserleri ve Felsefesi" - Abdülbaki Gölpınarlı | |
6 | "İslam Felsefesi Tarihi" - Macit Gökberk | |
7 | "Osmanlı Düşünce Dünyası ve Felsefe" - Bekir Karlığa | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |