|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin uzmanlaşmasında gerekli olan bilimsel bilgi, kavrayış ve birikimi kazandırmak, alanlarıyla ilgili güncel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir çalışmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun şekilde hazırlayarak, grup önünde sunma, tartışma ve iletişim becerisini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seminer sunabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-21 Alanı ile ilgili araştırmalar yapabilir, veri toplama yöntemlerini bilir, makale ve yüksek lisans tezi yazabilir. PÇ-22 İntihal kurallarını bilir ve genel geçer etik kurallara uyar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Etik kurallara uyar. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-21 Alanı ile ilgili araştırmalar yapabilir, veri toplama yöntemlerini bilir, makale ve yüksek lisans tezi yazabilir. PÇ-22 İntihal kurallarını bilir ve genel geçer etik kurallara uyar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Uluslararası ve ulusal kaynak taraması yapabilir. |
PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-21 Alanı ile ilgili araştırmalar yapabilir, veri toplama yöntemlerini bilir, makale ve yüksek lisans tezi yazabilir. PÇ-22 İntihal kurallarını bilir ve genel geçer etik kurallara uyar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Seminer hazırlayabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-21 Alanı ile ilgili araştırmalar yapabilir, veri toplama yöntemlerini bilir, makale ve yüksek lisans tezi yazabilir. PÇ-22 İntihal kurallarını bilir ve genel geçer etik kurallara uyar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lisansüstü öğrencilerinin, danışman rehberliğinde, temel bilim dalı veya tez çalışması konusu çerçevesinde araştırma ve analiz yapmaya dayalı, sözlü olarak sunulup değerlendirilen yazılı rapor hazırlamayı amaçlayan bir derstir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seminerin tanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
2 | Seminerin tanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
3 | Seminerde giriş bölümü. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
4 | Seminerde giriş bölümü. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
5 | Seminerde giriş bölümü. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
6 | Seminerde kaynak tarama. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
7 | Seminerde kaynak tarama. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seminerde kaynakça gösterme. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
10 | Seminerde kaynakça gösterme. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
11 | Seminerde kaynakça gösterme. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
12 | Seminerde veri analizi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
13 | Seminerde veri analizi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
14 | Seminerde sonuç yazımı ve sayfa düzeni. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
15 | Seminerde sonuç yazımı ve sayfa düzeni. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 12 | 120 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |