|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU ÖZER (burcuozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, temel eşlik tekniklerini öğrenebilir; farklı müzik türlerine uygun eşlik biçimlerini uygulayabilir; melodik ve ritmik yapıları destekleyecek armonik eşlikler oluşturabilir; çalgısıyla birlikte müzikal uyum sağlayabilir ve çeşitli eşlik stillerini temel düzeyde icra edebilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru şekilde çalabilir |
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tek sesli bir melodiye, tonaliteyi belirleyerek, temel akorları kullanarak eşlik yazabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Farklı figürleri kullanarak eşlik yazabilir. |
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencinin temel eşlik kavramlarını öğrenmesini, farklı müzik türlerine uygun eşlik biçimlerini tanımasını, armonik yapılarla uyumlu eşlik kalıpları geliştirmesini ve çalgısıyla birlikte temel düzeyde eşlik uygulamaları yapmasını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
2 | Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
3 | Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
4 | Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
5 | Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
6 | Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
7 | Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
10 | Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
11 | Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
12 | Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
13 | Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
14 | Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
15 | Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydoğan, S., & Özgür, Ü. (2005). Müziksel yazma eğitimi ve ezgi bankası.Arkadaş Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Piyano, nota. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8/16 | 1 | 40/60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
c) Performans Ödevi | 15 | 6 | 90 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |