Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MZK 507 - MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM)

Kodu: MZK 507 Adı: EŞLİK TEKNİKLERİ 1 Teorik+Uygulama: 1+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU ÖZER (burcuozer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenci, temel eşlik tekniklerini öğrenebilir; farklı müzik türlerine uygun eşlik biçimlerini uygulayabilir; melodik ve ritmik yapıları destekleyecek armonik eşlikler oluşturabilir; çalgısıyla birlikte müzikal uyum sağlayabilir ve çeşitli eşlik stillerini temel düzeyde icra edebilir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru şekilde çalabilir PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Tek sesli bir melodiye, tonaliteyi belirleyerek, temel akorları kullanarak eşlik yazabilir. PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar.
PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Farklı figürleri kullanarak eşlik yazabilir. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencinin temel eşlik kavramlarını öğrenmesini, farklı müzik türlerine uygun eşlik biçimlerini tanımasını, armonik yapılarla uyumlu eşlik kalıpları geliştirmesini ve çalgısıyla birlikte temel düzeyde eşlik uygulamaları yapmasını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
2 Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
3 Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
4 Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
5 Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
6 Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
7 Daha önceden yazılmış eşlikleri doğru eşlik teknikleri ile çalma. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
10 Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
11 Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
12 Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
13 Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
14 Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
15 Tek sesli melodiye eşlik yazma teknikleri. Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydoğan, S., & Özgür, Ü. (2005). Müziksel yazma eğitimi ve ezgi bankası.Arkadaş Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Piyano, nota.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8/16 1 40/60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 13 26
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 13 39
       c) Performans Ödevi 15 6 90
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 181