|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; kültürel evrim süreci içinde 20 yy. müziğinin tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmayı, çoksesli müziğin Türkiye’deki gelişimi konusunda bilgi edinebilmeyi, Türk Beşlerinin hayatı, müzikleri ve Batı müziğine sundukları katkılar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzik tarihinin hangi dönemlerden geçtiğini gösterebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çağdaş dönem ve bestecilerine ait eser isimlerini dinleyerek bulabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Beşlerinin hayatlarını ve müziklerini kendi çalgısıyla bütünleştirebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; çağdaş dönem ve bestecilerinin hayatlarından kesitleri, bestelerin örnekleri projeksiyon ile sunularak hem görsel hem de işitsel kazanım olanağını, 20. yy. müziğine yer verilerek bestecilerin ve hayatlarının Batı Müziği ile birlikte yeni müzik arayışlarına nasıl aşama kat ettiğinin dinletilmesini, Türk Beşleri ve Türk Bestecilerinin hayatlarına ve Batı Müziği ile harmanlanması, projeksiyon ile müziklerinin dinlenilmesini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye'de Müzik | Anlatma Yöntemi |
2 | Türkiye'de Müzik | Anlatma Yöntemi |
3 | Donizetti Paşa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Türk Beşleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Türk Beşleri Bestecileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Türk Beşleri Bestecileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Türk Beşleri - Sınav Hakkında Bilgi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Besteciler | Anlatma Yöntemi |
10 | Türk Besteciler | Anlatma Yöntemi |
11 | Türk Besteciler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
12 | Türk Besteciler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
13 | Türk Besteciler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
14 | Türk Besteciler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
15 | Türk Besteciler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Say "Müzik Tarihi" Müzik Ansiklopedisi Yayınları Yıl: 1997 | |
2 | Evin İLYASOĞLU" Zaman İçinde Müzik" Yapı Kredi Yayınları Yıl: 1994 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 13 | 130 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |