|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, ileri düzey nota yazım yazılımlarını kullanarak daha karmaşık müzik notalarını dijital ortamda yazabilir; orkestrasyon, çok sesli müzik, özel işaretler ve dinamik düzenlemeler gibi ileri düzey notasyon tekniklerini öğrenebilir; müzik eserlerinde gelişmiş düzenlemeler yapabilir ve profesyonel müzik prodüksiyon yazılımlarını kullanarak müzik eserlerini görselleştirebilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nota yazım programında nota yazabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Laboratuvar Sınavı Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Yazdığı notayı transpoze edebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Klavye ile hızlı nota yazma tekniklerini bilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Yazdığı notaya söz veya akor ekleyebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilere ileri düzey nota yazım yazılımlarını kullanarak orkestrasyon, çok sesli müzik, özel işaretler ve dinamik düzenlemeler gibi karmaşık müzik notasyon teknikleri, profesyonel müzik prodüksiyon yazılımlarını kullanarak müzik eserlerini görselleştirme ve düzenleme becerileri kazandırmayı içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Notalara bağlı akor yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Notalara bağlı akor yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Notalara bağlı akor yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Notalara bağlı akor yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Ölçü ve sayfa ekleme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Ölçü ve sayfa ekleme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Ölçü ve sayfa ekleme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazılan notayı dışa aktarma. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Yazılan notayı dışa aktarma. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Yazılan notayı dışa aktarma. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Yazılan notayı dışa aktarma. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Anahtar değiştirme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Anahtar değiştirme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Anahtar değiştirme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mcdonald, R. Finale Music App Basics: Expert Advice, Made Easy: 2015, Flame Tree Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve nota yazım programı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 40 | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8/16 | 1 | 40/60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 13 | 65 |
c) Performans Ödevi | 6 | 15 | 90 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |