|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER KÜÇÜKDEVECİ (niluferkucukdeveci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Korozyonun temel prensiplerini öğrencilere vermek ve onları korozyonla ilgili pratikteki problemlerle başa çıkabilmeleri için gerekli bilgi ve gereçlerle donatmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Korozyonun tanımını ve ekonomik boyutunu değerlendirir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Korozyonu kavramada gerekli olan elektrokimyasal temel ilkeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Korozyon türlerini bilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Korozyon türlerine bağlı olarak korozyondan korunma yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Korozyonun ekonomik boyutunu değerlendirebilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Katodik koruma yöntemlerinin uygulanması sonucu ülke ekonomisine yapılan katkıları açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Korozyona giriş, korozyonun temel esasları, polarizasyon ve türleri, Galvanik ve aralık korozyonu, yüksek sıcaklık korozyonu, katodik korumada olay çalışmalar. Oksitlenme; oksitlenmenin temodinamiği, oksitlenmenin kinetiği, oksitlerin incelenmesi. Elektrokimyasal korozyon; anot ve katodun tanımı, galvanik piller, anodik çözünme polarizasyon çeşitleri, korozyon deneylerinde kullanılan düzenekler. Pasiflik. Mekanik faktörlerden etkilenen korozyon tipleri; gerilmeli korozyon, hidrojen kırılganlığı, yorulmalı korozyon, diğer korozyon şekilleri. Korozyondan korunma; koruyucuların sınıflandırılması, katodik koruma, anodik koruma, yüzey hazırlama ve koruyucu kaplamalar, korozyondan korunmak için tasarım anında dikkat edilmesi gereken hususlar, buhar kazanlarında korozyon ve temizleme teknikleri, ısı değiştirgeçlerinde korozyon kavramlarını öğretmektir.. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Korozyona giriş | Anlatım, Tartışma, |
2 | Elektrokimyasal Termodinamik | Anlatım, Tartışma metotları, soru çözme |
3 | Potansiyel -pH diyagramlar | Anlatım, Tartışma metotları, soru çözme |
4 | Potansiyel-pH diagramlarının çizimi | Anlatım, Tartışma metotları, soru çözme |
5 | Elektrokimyasal kinetik-Polarizasyon | Anlatım, Tartışma metotları, soru çözme |
6 | Elektrokimyasal kinetik-Ortak Potansiyel Teorisi | Anlatım, Tartışma metotları, soru çözme |
7 | Pasifleşme | Anlatım, Tartışma metotları, soru çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Galvanik korozyon | Anlatım, Tartışma metotları, |
10 | Yerel korozyon türleri | Anlatım, Tartışma metotları, |
11 | Çevresel faktörlü kırılmalar | Anlatım, Tartışma metotları, |
12 | Erozyon, Beton korozyon | Anlatım, Tartışma metotları, |
13 | Biyolojik, atmosferik korzoyon | Anlatım, Tartışma metotları, |
14 | Metalurjik Faktörler | Anlatım, Tartışma metotları, |
15 | Katodik koruma | Anlatım, Tartışma metotları, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jones, D.A.: “Principles and prevention of corrosion”, 1995. | |
2 | Ürgen, M., Çakır, A.F.: “Corrosion and Corrosion Protection”, 1998 | |
3 | Hussain C. M., Aslam J., Zehra S., Handbook of Corrosion Engineering, 2023. . Elsevier. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 8 | 2 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |