Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ANE-107 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)

Kodu: ANE-107 Adı: ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, sporda başarıyı artırmak için etkili antrenman planlaması ve periyotlama stratejilerini öğretmeyi amaçlar. Öğrencilerin, farklı spor branşlarında bireysel ve takım düzeyinde antrenman programları oluşturma ve uygulama becerilerini geliştirmeleri hedeflenir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Antrenman planlaması ve periyotlama ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri anlama PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir.
PÇ-15 Yerel ve küresel spor trendlerini takip ederek, bu gelişmeleri antrenman ve yönetim süreçlerine entegre edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Farklı spor branşları için uygun antrenman programları hazırlayabilme PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Antrenman periyotlaması ve dönemleme stratejilerini uygulayabilme PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Antrenman planlamasında fizyolojik ve psikolojik faktörleri dikkate alabilme PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Hazırlanan antrenman programlarının etkinliğini değerlendirebilme ve gerektiğinde revize edebilme PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-15 Yerel ve küresel spor trendlerini takip ederek, bu gelişmeleri antrenman ve yönetim süreçlerine entegre edebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Antrenman planlaması, sporcuların performansını optimize etmek için temel kavramlar ve ilkeler doğrultusunda sistematik olarak yapılandırılır. Bu süreçte, kısa, orta ve uzun vadeli hedeflere uygun planlar hazırlanır ve yıllık, aylık, haftalık, hatta günlük detaylı antrenman programları oluşturulur. Antrenman periyotlaması ve dönemleme stratejileri, yoğunluk ve yüklenme dönemlerinin dengeli bir şekilde düzenlenmesini sağlar. Farklı spor branşlarına özgü ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak, branşa özel planlama yöntemleri geliştirilir. Ayrıca, antrenman süreçlerinde fizyolojik ve psikolojik faktörler dikkate alınarak bireylerin kapasitesine uygun programlar hazırlanır. Hazırlanan programlar, performans verileri doğrultusunda değerlendirilir ve gerektiğinde revize edilerek sürekli iyileştirilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Antrenman planlaması ve periyotlama kavramlarına giriş Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
2 Antrenman planlamasının temel ilkeleri ve süreçleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
3 Kısa, orta ve uzun vadeli hedeflere yönelik antrenman planlarının oluşturulması Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
4 Yıllık, aylık ve haftalık antrenman programlarının hazırlanması Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
5 Antrenman yüklenmesi ve yoğunluğunun dengelenmesi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
6 Farklı spor branşlarına özgü antrenman planlama yöntemleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
7 Fizyolojik faktörlerin antrenman programlarına etkisi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
8 Ara Sınav
9 Psikolojik faktörlerin antrenman sürecindeki önemi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
10 Antrenman periyotlaması ve dönemleme stratejilerinin uygulanması Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
11 Performans verilerinin analizi ve programların değerlendirilmesi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
12 Branşa özel örnek antrenman programlarının hazırlanması Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
13 Antrenman planlarının sürekli iyileştirilmesi ve revizyon teknikleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
14 Vaka çalışmaları: Örnek sporcular için program hazırlama Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
15 Genel tekrar ve tartışmalar üzerinden değerlendirme Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 3 45
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 3 45
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 159