|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, toplumsal cinsiyet kavramını ve spor alanındaki yansımalarını ele alarak, öğrencilerin toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık kazanmalarını ve bu bilgiyi spor bilimleri bağlamında uygulayabilmelerini amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyetle ilgili temel kavramları ve kuramları tanımlar. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Spor alanında toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. |
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik politika ve uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
PÇ-9 Uluslararası spor politikalarını ve yönetim stratejilerini anlayarak, bu alanda çalışmalar yapabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Toplumsal cinsiyet eşitliğinin toplumsal hayattaki farklı görünümlerine ilişkin farkındalık geliştirir. |
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik çözüm önerileri geliştirir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumsal cinsiyetin tanımı, toplumsal cinsiyet rollerinin oluşumu ve kültürel etkilerini, spor alanında toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri, kadın ve erkek sporcuların deneyimleri, ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik politikalar ve uygulamaları, medyada toplumsal cinsiyet temsilleri ve spor medyasının rolünü, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği ve spor eğitimi bağlamında değerlendirmeleri, toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilgili hukuksal düzenlemeler ve spor alanındaki yansımalarını, kadın sağlığı, kadın sporcuların karşılaştığı sağlık sorunları ve toplumsal cinsiyetin sağlık üzerindeki etkilerinin öğrenilmesini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toplumsal cinsiyet kavramı: Tanım ve temel kuramlar | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
2 | Toplumsal cinsiyet rollerinin oluşumu ve kültürel etkiler | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
3 | Spor alanında toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin tarihsel arka planı | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
4 | Kadın ve erkek sporcuların deneyimleri: Karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
5 | Ulusal düzeyde toplumsal cinsiyet eşitliği politikaları ve uygulamaları | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
6 | Uluslararası toplumsal cinsiyet eşitliği politikaları ve spor alanındaki etkileri | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
7 | Spor medyasında toplumsal cinsiyet temsilleri: Stereotipler ve gerçekler | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği: Spor eğitimi bağlamında değerlendirmeler | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
10 | Toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilgili hukuksal düzenlemeler ve spor alanındaki yansımaları | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
11 | Kadın sağlığı ve spor: Kadın sporcuların karşılaştığı sağlık sorunları | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
12 | Toplumsal cinsiyetin sağlık üzerindeki etkileri: Fiziksel ve psikolojik boyutlar | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
13 | Toplumsal cinsiyet eşitliği bağlamında vaka çalışmaları ve örnek uygulamalar | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
14 | Çözüm önerileri geliştirme: Spor alanında eşitlik için politikalar ve stratejiler | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
15 | Proje sunumları ve grup değerlendirmeleri | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları ve Proje Sunumları, Atölye Çalışmaları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |