|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, öğrenciler için sporcular üzerinde stresin kaynaklarını, üzerindeki etkilerini ve bu etkilerle başa çıkma yöntemlerini anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca, psikolojik dayanıklılığı artırma yolları üzerinde durularak, öğrencilerin stresle etkili bir şekilde başa çıkma becerileri kazanmaları hedeflenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Stresin tanımını, türlerini ve birey üzerindeki psikolojik ve fizyolojik etkilerini kavrayabilir. |
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Günlük yaşamda karşılaşılan stres kaynaklarını tanımlayabilme ve analiz edebilir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stresle başa çıkmada etkili bilişsel ve davranışsal stratejileri uygulayabilir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Psikolojik dayanıklılığı artırma yöntemlerini öğrenme ve uygulayabilir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Pozitif psikoloji prensiplerini anlayarak bireysel iyi oluşu destekleyebilir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Stresin ne olduğu, farklı stres türleri ve bunların birey üzerindeki etkilerin, stresin zihinsel ve bedensel sağlık üzerindeki etkileri, günlük yaşamda karşılaşılan stres kaynakları ve bunların analizini, bilişsel ve davranışsal stratejiler, gevşeme teknikleri ve zaman yönetimini, dayanıklılığın tanımı, önemi ve artırma yollarını, pozitif psikolojinin prensipleri ve bireysel iyi oluş üzerindeki etkilerini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stresin tanımı ve türleri: Psikolojik ve fizyolojik boyutlar | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
2 | Günlük yaşamda stres kaynakları ve analizi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
3 | Stresin zihinsel ve bedensel sağlık üzerindeki etkileri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
4 | Bilişsel stratejiler: Stresle başa çıkmada etkili yöntemler | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
5 | Davranışsal stratejiler: Alışkanlık yönetimi ve değişim | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
6 | Gevşeme teknikleri: Nefes çalışmaları, meditasyon ve progresif kas gevşetme | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
7 | Zaman yönetimi ve organizasyon becerileri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psikolojik dayanıklılık: Tanımı, önemi ve geliştirme yolları | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
10 | Pozitif psikoloji prensipleri: İyi oluş ve mutluluk faktörleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
11 | Dayanıklılık artırmada bireysel ve grup çalışmaları | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
12 | Sporcular üzerinde stresin etkileri ve yönetim stratejileri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
13 | Uygulamalı vaka çalışmaları: Stres yönetimi senaryoları | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
14 | Proje sunumları ve bireysel değerlendirmeler | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
15 | Genel tekrar ve tartışmalar | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Gevşeme Teknikleri ve Grup Çalışmaları, Bilişsel-Davranışsal Strateji Geliştirme, Vaka Analizleri ve Problem Çözme, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |