Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ANE-143 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)

Kodu: ANE-143 Adı: SPORDA MOTİVASYON VE LİDERLİK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin sporda motivasyon ve liderlik konularında teorik ve pratik bilgi edinmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, motivasyon stratejileri ve liderlik stillerini öğrenerek, sporcuların performansını ve takım dinamiklerini etkili bir şekilde yönetmeyi öğrenirler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler, sporda motivasyon ve liderlik ile ilgili temel kavramları ve teorileri tanımlar. PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler, sporcuların performansını artırmak için uygun motivasyon stratejilerini uygular. PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir.
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenciler, takım dinamiklerini yönetmek ve liderlik becerilerini geliştirmek için gerekli teknikleri kullanır. PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenciler, sporcuların stres ve kaygı ile başa çıkma stratejilerini belirler ve uygular. PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir.
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğrenciler, sporda etik liderlik ilkelerini açıklar ve bu ilkeleri uygulamada gösterir. PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir.
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Motivasyonun tanımı, önemi ve sporda uygulanabilirliği; içsel ve dışsal motivasyon unsurlarını, liderlik kavramının evrimi, farklı liderlik stilleri ve spor ortamında liderliğin rolünü, sporcuların motivasyonunu artırma yöntemleri, hedef belirleme ve öz-yeterlik geliştirme stratejilerini, takım içi iletişim, grup sargınlığı ve liderin takım üzerindeki etkisini, sporcuların stres ve kaygı ile başa çıkma yöntemleri ve liderin bu süreçteki rolünü, etik liderlik ilkeleri ve spor ortamında etik davranışların teşvik edilmesini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Motivasyon ve liderlik kavramlarına giriş: Tanımlar ve temel teoriler Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
2 İçsel ve dışsal motivasyon: Sporda motivasyon unsurlarının analizi Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
3 Liderlik stilleri: Geleneksel ve çağdaş yaklaşımlar Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
4 Spor ortamında liderlik: Rol ve sorumluluklar Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
5 Sporcuların motivasyonunu artırma yöntemleri Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
6 Hedef belirleme ve öz-yeterlik geliştirme stratejileri Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
7 Takım içi iletişim ve grup sargınlığı: Liderin takım üzerindeki etkisi Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
8 Ara Sınav
9 Sporcularda stres ve kaygı yönetimi: Liderin rolü Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
10 Etik liderlik: İlkeler ve uygulamalar Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
11 Spor ortamında etik davranışların teşviki Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
12 Liderlik ve motivasyon ilişkisi: Uygulamalı örnekler Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
13 Vaka analizleri: Sporda liderlik ve motivasyon stratejileri Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
14 Proje hazırlama ve uygulama süreci Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
15 Proje sunumları ve grup değerlendirmeleri Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 4 56
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 156