| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Yetenekle ilgili kavramları bilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Yetenek seçiminde kullanılan testleri uygular. | 
		
		
			
		 
			PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir. PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Yetenek seçiminin amaç ve hedeflerini bilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir. PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Yetenekli sporcuların özelliklerini tanır. | 
		
		
			
		 
			PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-5 | 
		Dayanıklılığın önemini açıklar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-6 | 
		Çocuklarda kuvvet gelişiminin önemini açıklar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-7 | 
		Beceri antrenmanının aşamalarını, çocukların gelişim süreciyle bağlantılı şekilde oluşturur. | 
		
		
			
		 
			PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-8 | 
		Yetenek seçim modelleri oluşturur. | 
		
		
			
		 
			PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-9 | 
		Engelli sporcuların gelişim süreçlerine sporun etkilerini açıklar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-10 | 
		Yetenek seçim aşamalarını tasarlar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Sporda yetenek seçimi ve önemi, yetenek belirlemede temel prensipler, yetenek seçiminde yeni yaklaşımlar, yetenek tanımlama metotları ve güncel testler, yetenek seçim süreçleri ve ulusal/uluslararası çalışmalar, sportif performansta etkili öğeler, çeşitli spor dallarında yetenek belirleme ölçütleri ve sıklıkla kullanılan test modellerinin (motor performans, aerobik, anaerobik, psikolojik testler) öğretilmesini kapsar.
 | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
	
	
		| 2 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		 |