|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN DAL (serkandal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tez çalışmasının amacı; tez öğrencilerine bir konudaki araştırma sonuçlarını derleme veya bir konu hakkında kapsamlı yeni bir bilimsel yöntem geliştirme veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliğinde bilimsel bir çalışmayı gerçekleştirme erkini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kaynak taraması yapmayi ogrenir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile ilgili becerileri uygulayabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Uzmanlik alanindaki sentez ve karakterizasyon yöntemlerini inceler ve yorumlar, yeni protokoller gelistirerek pratik olarak laboratuvarda uygulayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra tez yazım kurallarına bağlı olarak bir konuda üretilen bilgileri derleme, yeni bir yöntem geliştirme veya bilinen bir yöntemi bir alana uygulama niteliğinde akademik bir faaliyettir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
2 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
3 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
4 | Tez içeriğinin belirlenmesi | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
5 | Tez başlıklarını içeren tez taslağının oluşturulması | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
6 | Alan taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi | Kaynak tarama, okuma, beyin firtinasi, not alma |
7 | Tezin ilk bolumu olan literatur arastirmasi kismini yazmasi | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tezin ilk bolumu olan literatur arastirmasi kismini yazmasi | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
10 | Literatur arastirmasinin danisman dönüşlerine gore duzenlenmesi | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
11 | Tezin yöntem kısmının yazılması ve danisman dönüşlerine gore duzenlenmesi | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
12 | Tezin sonuclar kısmındaki araştırma verilerin grafiğe geçirilerek analizi | Araştırma verilerin grafiğe geçirilerek analizi |
13 | Tezin sonuçlar ve tartışma kısmının yazılması ve danisman dönüşlerine gore duzenlenmesi | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma |
14 | Tezin özet ve sonuç kısmının yazılması, referanslarin ve formatin kontrolu ve son düzeltmelerin yapılması | Kaynak tarama, okuma, analiz, yazma, format ve referans kontrolu |
15 | Tezin benzerlik kontrolünün Turnitin programı ile yapilmasi ve son halinin enstitüye gönderilmesi | Analiz etme, yazilim kullanimi, format duzeltme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (26. baskı). Nobel. | |
2 | Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design choosing among five traditions. | |
3 | Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Siyasal | |
4 | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010), Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı) Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 2 | 100 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 18 | 16 | 288 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 18 | 16 | 288 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 10 | 60 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 7 | 42 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 710 |