Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenciler, kariyer planlama sürecinin temel aşamalarını anlayarak kendi kariyer hedeflerini bilinçli bir şekilde belirleyebileceklerdir. |
PÇ-9 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenciler, ilgi alanlarını, becerilerini ve kişisel yetkinliklerini analiz ederek kendilerine en uygun kariyer yolunu seçebileceklerdir. |
PÇ-9 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğrenciler, etkili özgeçmiş ve ön yazı hazırlama, mülakat teknikleri ve profesyonel iletişim konularında yetkinlik kazanacaklardır. |
PÇ-7 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Öğrenciler, iş dünyasının beklentilerini ve değişen kariyer trendlerini değerlendirerek uzun vadeli kariyer stratejileri geliştirebileceklerdir. |
PÇ-7 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
**Ders İçeriği: Kariyer Planlama**
Bu ders, öğrencilerin kariyer planlama sürecini bilinçli bir şekilde yönetmelerine yardımcı olacak kapsamlı konuları içermektedir. Öncelikle kariyer kavramı, planlama aşamaları ve bireysel hedeflerin belirlenmesi ele alınacaktır. Ardından, öğrencilerin kendilerini daha iyi tanıyabilmeleri için ilgi, beceri ve değer analizi yapmaları sağlanacak, güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmelerine yönelik değerlendirme yöntemleri tanıtılacaktır. Meslek seçimi sürecinde farklı sektörler, kariyer yolları ve geleceğin meslekleri hakkında bilgi verilerek öğrencilerin iş dünyasına dair farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.
Eğitim ve gelişim sürecinde yaşam boyu öğrenme, mesleki yeterliliklerin artırılması ve sertifikasyon programları gibi konular işlenecektir. İş arama sürecinde ise etkili CV ve ön yazı hazırlama, profesyonel ağ oluşturma ve dijital platformların etkin kullanımı üzerinde durulacaktır. Mülakat teknikleri kapsamında iş görüşmelerine hazırlık, etkili iletişim ve beden dili gibi konular ele alınacak, mülakatta sıkça sorulan sorulara yönelik stratejiler geliştirilecektir.
Öğrencilerin profesyonel kimliklerini güçlendirmeleri amacıyla iş etiği, kurumsal kültür ve iş yerinde etkili iletişim konularına yer verilecektir. Girişimcilik ve alternatif kariyer seçenekleri kapsamında kendi işini kurma, freelance çalışma ve uzaktan çalışma modelleri gibi konular incelenecektir. Son olarak, kariyer yönetimi ve uzun vadeli kariyer stratejileri ele alınarak öğrencilerin kariyer hedeflerini sürdürülebilir şekilde planlamaları sağlanacaktır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 |
Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 |
Bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 |
Bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 |
Kariyer planlama modeli, ilgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 |
Kariyer planlama modeli, ilgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 |
Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, CV formatı ve örnekleri, CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, CV formatı ve örnekleri, CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 |
Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 |
Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 |
Görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 |
Görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 |
Görüşmelerde karşılaşabilecek durumlar; soru tipleri, vücut dili-bedensel işaretler |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 |
Görüşmelerde karşılaşabilecek durumlar; soru tipleri, vücut dili-bedensel işaretler |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kariyer Planlaması ve Yönetimi (Prof. Dr. Hasan Tutar) |
2 |
Kariyer Planlama ve Geliştirme (Ali Taş & Tufan Aytaç) |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
**Ders Malzemeleri: Kariyer Planlama**
Bu derste öğrencilerin kariyer planlama süreçlerini desteklemek amacıyla çeşitli materyaller kullanılacaktır. Kariyer planlama, iş dünyası, meslek seçimi ve kişisel gelişim ile ilgili güncel akademik yayınlar ve kitaplar temel kaynaklar arasında yer alacaktır. Konuları desteklemek için hazırlanan slaytlar ve ders notları, önemli noktaları özetleyen içerikler sunacaktır. Öğrencilerin kendilerini daha iyi tanımalarına yardımcı olmak amacıyla ilgi alanları, beceriler ve kişilik özelliklerini belirlemeye yönelik öz değerlendirme testleri uygulanacaktır. Ayrıca, profesyonel CV ve ön yazı hazırlamaya yönelik rehber dokümanlar ve şablonlar sağlanacaktır.
Ders kapsamında, güncel iş ilanları, sektör analizleri ve iş dünyasındaki trendleri içeren raporlar incelenecek, öğrencilerin iş piyasasını daha yakından tanımaları sağlanacaktır. Kariyer planlama, mülakat teknikleri ve iş dünyasına dair bilgilendirici videolar ve infografikler görsel destek sağlayacaktır. Mülakat ve iş görüşmesi pratiği yapmak amacıyla çeşitli rol yapma ve simülasyon materyalleri kullanılacaktır. Dijital kaynaklar ve online platformlar, özellikle LinkedIn, kariyer planlama web siteleri, çevrimiçi kurslar ve e-öğrenme platformları, öğrencilerin profesyonel ağlarını oluşturmalarına ve kişisel gelişimlerini sürdürmelerine yardımcı olacaktır. Son olarak, öğrenci çalışma rehberleri, ders kapsamında yapılan uygulamaları takip etmeye ve bireysel gelişimi değerlendirmeye yönelik kılavuzlar sunacaktır. Tüm bu materyaller, öğrencilerin kariyer planlama sürecinde bilinçli ve etkili kararlar almalarına yardımcı olacak şekilde seçilmiştir. |