Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / KRP-101 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: KRP-101 Adı: KARİYER PLANLAMASI Teorik+Uygulama: 1+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere kariyer planlama süreçlerini öğretmek, kendi yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfetmelerini sağlamak, iş dünyasında başarılı bir kariyer için stratejik adımlar atmalarına yardımcı olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler, kariyer planlama sürecinin temel kavramlarını açıklayabilir ve kariyer yönetimi ile ilgili stratejik kararlar alabilir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Öğrenciler, bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının temel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Öğrenciler, bireysel kariyer planlamasının aşamalarını tanımlayabilir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Öğrenciler, iş seçiminde dikkate alınması gereken unsurları analiz edebilir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere kariyer yönetimi süreçlerini öğretirken, bireysel farkındalıklarını artırmayı ve mesleki hedeflerini netleştirmeyi amaçlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kariyer tanımı, kariyer Planlaması ve Yönetimi nedir? Anlatma, Tartışma
2 Kariyer Planlama ve Kariyer Gelişimi, modelleri. Anlatma, Örnek Olay, Tartışma
3 Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
4 Dünyadaki kariyer eğilimleri Anlatma, Kaynak Tarama, Beyin Fırtınası
5 Kariyer kuramları (J.Holland- Ann Roe, E. Schein) Anlatma, Problem Çözme, Kavram Haritası
6 Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri Uygulamalı Çalışma, Bireysel Çalışma, Rapor Hazırlama
7 İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri Panel, Grup Çalışması, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler Rol Yapma, Anlatma, Uygulamalı Çalışma
10 Özgeçmişin nasıl doldurulacağını öğrenmek. İnternet aracılığıyla iş başvurusunda bulunmayı ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının nasıl doldurulacağını öğrenmek. Bireysel Çalışma, Kaynak Tarama, Anlatma
11 İş dünyasından profesyonel bir ziyaretçinin derse katılımının sağlanması ve iş görüşmelerinin aktarılması Görüşme, Panel, Tartışma
12 İşe yerleşme ve Örgütsel kariyer planlamasının birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi, Anlatma, Problem Çözme, Kavram Haritası
13 İnsan kaynakları yönetiminde kariyer planlamasının yeri, çalışanların, yöneticilerin ve İK uzmanlarının kariyer yönetimindeki rolleri Anlatma, Makale Eleştirisi, Tartışma
14 Kariyer planlama sorunları, özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, sınırsız kariyer. Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
15 Ev ve iş-yaşam dengesinin kurulması Anlatma, Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Serpil Aytaç (2006). Kariyer Planlaması, Yönetimi, Geliştirilmesi ve Sorunları. Ezgi Yayınevi, Bursa.
2 Dave Ellis, Doug Toft, Ed Stupka, Stan Lankowitz (2003). Career Planning. Third Edition, Amazon.com.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Örnek CV ve motivasyon mektupları Online eğitim platformlarından destekleyici içerikler (LinkedIn Learning, Coursera, Udemy vb.) Mülakat simülasyon videoları Kişisel SWOT analizi çalışmaları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 1 2 2
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 1 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 1 3
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 1 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 1 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 48