|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere kariyer planlama süreçlerini öğretmek, kendi yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfetmelerini sağlamak, iş dünyasında başarılı bir kariyer için stratejik adımlar atmalarına yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, kariyer planlama sürecinin temel kavramlarını açıklayabilir ve kariyer yönetimi ile ilgili stratejik kararlar alabilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğrenciler, bireysel kariyer planlamasının aşamalarını tanımlayabilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Öğrenciler, iş seçiminde dikkate alınması gereken unsurları analiz edebilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilere kariyer yönetimi süreçlerini öğretirken, bireysel farkındalıklarını artırmayı ve mesleki hedeflerini netleştirmeyi amaçlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kariyer tanımı, kariyer Planlaması ve Yönetimi nedir? | Anlatma, Tartışma |
2 | Kariyer Planlama ve Kariyer Gelişimi, modelleri. | Anlatma, Örnek Olay, Tartışma |
3 | Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
4 | Dünyadaki kariyer eğilimleri | Anlatma, Kaynak Tarama, Beyin Fırtınası |
5 | Kariyer kuramları (J.Holland- Ann Roe, E. Schein) | Anlatma, Problem Çözme, Kavram Haritası |
6 | Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri | Uygulamalı Çalışma, Bireysel Çalışma, Rapor Hazırlama |
7 | İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri | Panel, Grup Çalışması, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler | Rol Yapma, Anlatma, Uygulamalı Çalışma |
10 | Özgeçmişin nasıl doldurulacağını öğrenmek. İnternet aracılığıyla iş başvurusunda bulunmayı ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının nasıl doldurulacağını öğrenmek. | Bireysel Çalışma, Kaynak Tarama, Anlatma |
11 | İş dünyasından profesyonel bir ziyaretçinin derse katılımının sağlanması ve iş görüşmelerinin aktarılması | Görüşme, Panel, Tartışma |
12 | İşe yerleşme ve Örgütsel kariyer planlamasının birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi, | Anlatma, Problem Çözme, Kavram Haritası |
13 | İnsan kaynakları yönetiminde kariyer planlamasının yeri, çalışanların, yöneticilerin ve İK uzmanlarının kariyer yönetimindeki rolleri | Anlatma, Makale Eleştirisi, Tartışma |
14 | Kariyer planlama sorunları, özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, sınırsız kariyer. | Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
15 | Ev ve iş-yaşam dengesinin kurulması | Anlatma, Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Serpil Aytaç (2006). Kariyer Planlaması, Yönetimi, Geliştirilmesi ve Sorunları. Ezgi Yayınevi, Bursa. | |
2 | Dave Ellis, Doug Toft, Ed Stupka, Stan Lankowitz (2003). Career Planning. Third Edition, Amazon.com. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Örnek CV ve motivasyon mektupları Online eğitim platformlarından destekleyici içerikler (LinkedIn Learning, Coursera, Udemy vb.) Mülakat simülasyon videoları Kişisel SWOT analizi çalışmaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 1 | 2 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 48 |