|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENNUR MERVE YAKUT (sennurmerve@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Katı atık deponi sahasının yönetimi: yönetim fonksiyonları, personel ilişkileri, yerel kamu kurum-kuruluşlarıyla ilişkilerİ hakkında bilgi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Katı atık kaynakları ve oluşma şekillerini açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Katı atık sızıntı sularının nasıl arıtılacağı hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-7 PÇ-7 Çevre Mühendisliğinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sızıntı suları ile beraber oluşacak kirleticileri tanımlayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Katı atık deponi sahasının yönetimi: yönetim fonksiyonları, personel ilişkileri, yerel kamu kurum-kuruluşlarıyla ilişkiler, deponi tesisinin yönetimi: finansman kaynakları, süreç kontrol sistemi yönetimi, bakım yönetim sistemi, laboratuar yönetimi, tesis kayıtları ve raporları, kayıt çeşitleri, fiziki kayıtlar, verim ile ilgili kayıtlar, bakım kayıtları, süreç enstrümantasyonu ve otomatik control, tesis bakım programı, ekipman ile ilgili bilgiler, katı atığın düzenli depolanması ve aşamaları; sızıntı suyu ve gaz kontrolü; numune alma, veri toplama ve analiz planı, aksaklıkların saptanması ve işletme problemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sızıntı suyunun tanımı ve önemi | Anlatım |
2 | Sızıntı suyunun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri | Anlatım |
3 | Sızıntı suyunun çevresel etkileri (toprak, su, hava kirliliği) | Anlatım |
4 | Sızıntı suyu toplama ve drenaj sistemleri | Anlatım |
5 | Sızıntı suyu arıtma yöntemleri (fiziksel, kimyasal, biyolojik) | Anlatım |
6 | Biyolojik arıtma yöntemleri (aerobik ve anaerobik arıtma) | Anlatım |
7 | Sızıntı suyu arıtımında karşılaşılan sorunlar ve çözümleri | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sızıntı suyu yönetimi ve mevzuat | Anlatım |
10 | Sızıntı suyu kontrolünde en iyi uygulamalar | Anlatım |
11 | Sızıntı suyu kontrolünde risk değerlendirmesi ve yönetimi | Anlatım |
12 | Sızıntı suyu kontrolünde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri | Anlatım |
13 | Nanoteknoloji ve sızıntı suyu arıtmada kullanımı | Anlatım |
14 | Sızıntı suyu kontrolü ile ilgili güncel konuların tartışılması | Anlatım |
15 | Gelecekteki sızıntı suyu yönetimi yaklaşımları | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kentsel Katı Atık Yönetimi, İzzet Öztürk, İSTAÇ, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 171 |