|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel bir araştırmanın problemi ışığında alanyazın taraması yapabilmesi; proje planlayabilmesi; proje önerisi hazırlayabilmesi ve projeyi sonuçlandırabilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak alanyazın incelemesi yapabilir |
PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-7 Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçlarını geliştirir, uygular ve topladığı verileri istatistiksel yöntemlerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı disiplinlere göre özgün alanyazın taraması yapabilir. |
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim alanı ile ilgili bilimsel kaynakları tarayabilir |
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders akademik araştırmalarda alan yazın incelemesi, farklı programlarda alanyazın imcelemesinin unsurlarını, araştırma odağının oluşturulmasını, bibliyografi yazmayı, ve alanyazın incelemesi raporu hazırlamayı içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Alanyazın incelemesinin tanımı, faydaları, kapsamı ve aşamaları. Kapsam nasıl belirlenir? Nicel araştırma türleri Nitel araştırma türleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Farklı programlar için alanyazn incelemesi ve özgünlük Alanyazın incelemesinin işlevselliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Araştırma odağı oluşturma Alanyazın incelemesinin yapılandırılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Araştırma odağı oluşturma Alanyazın incelemesinin yapılandırılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Açıklayıcı bibliyografi hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Açıklayıcı bibliyografi hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Delil oluşturma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Analiz ve sentez | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Planlama ve Bilgi Haritası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Alanyazın incelemesinin yazılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Alanyazın incelemesinin yazılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Uygulama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Uygulama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Uygulama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ocak, M.A. (2021). Alanyazın incelemesi. Nobel Akademi Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |