|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin yapay zeka destekli araçları sınıf içi öğretim etkinliklerine entegre etmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, kişiselleştirilmiş öğrenme, otomatik değerlendirme, geri bildirim sağlama ve öğrenme analitiği gibi alanlarda yapay zeka uygulamalarını kullanarak, öğrenci katılımını artıran ve öğrenme süreçlerini destekleyen etkinlikler tasarlayacaklardır. Ayrıca, bu araçların sınıf içi uygulamalardaki etkilerini değerlendirme ve öğretim stratejilerini bu doğrultuda uyarlama becerisi geliştireceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapay zekâ kavramlarını, temel teknolojilerini ve eğitimde kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yapay zekâ araçları kullanarak sınıf içi öğrenci merkezli etkinlikler tasarlayabilir. |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Yapay zekâ destekli kişiselleştirilmiş öğrenme senaryoları oluşturabilir. |
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-10 Eğitim ortamlarında yapay zeka tabanlı uygulamaları tasarlayabilir ve geliştirebilir. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Yapay zekâ destekli etkileşimli sınıf ortamları ve öğretim süreçleri planlayabilir. |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Yapay zekâ araçları ile öğrenci gelişimini izleyebilir ve öğrenme analitiği yapabilir. |
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-7 Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçlarını geliştirir, uygular ve topladığı verileri istatistiksel yöntemlerle analiz eder. PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir. PÇ-10 Eğitim ortamlarında yapay zeka tabanlı uygulamaları tasarlayabilir ve geliştirebilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Yapay zekâ destekli değerlendirme ve geri bildirim yöntemleri geliştirebilir. |
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir. PÇ-10 Eğitim ortamlarında yapay zeka tabanlı uygulamaları tasarlayabilir ve geliştirebilir. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yapay zekâ araçlarının sınıf içi etkinliklerde kullanımı, kişiselleştirilmiş öğrenme senaryoları geliştirilmesi, etkileşimli ve öğrenci merkezli öğretim ortamlarının tasarlanması, yapay zekâ destekli değerlendirme ve geri bildirim uygulamaları ile etik kullanım ilkeleri çerçevesinde sınıf içi yapay zekâ entegrasyonunu kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yapay zeka ve eğitim: Temel kavramlar ve güncel eğilimler | Anlatma, Tartışma |
2 | Yapay zeka araçlarının sınıf içi kullanım alanları | Anlatma, Beyin Fırtınası |
3 | Öğrenci merkezli öğretim ve yapay zeka destekli etkinlikler | Problem Çözme, Grup Çalışması |
4 | Yapay zeka destekli kişiselleştirilmiş öğrenme senaryoları | Örnek Olay, İkili Çalışma |
5 | Yapay zeka ile etkileşimli sınıf ortamları tasarlamak | Atölye Çalışması, Uygulamalı Gösterim |
6 | Öğrenme analitiği: Yapay zeka ile öğrenci ilerleme takibi | Grafik Çizme, Kaynak Tarama |
7 | Chatbotlar ve akıllı asistanlar ile sınıf içi iletişimi güçlendirmek | Rol Yapma, Etkileşimli Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınıf içi değerlendirme ve geri bildirimde yapay zeka araçları | Soru Cevap, Örnek Olay |
10 | Oyunlaştırma ve yapay zeka | Benzetim, Problem Çözme |
11 | Yapay zeka ile grup çalışmaları ve iş birlikçi öğrenme uygulamaları | Planlı Grup Çalışması, İkili Çalışma |
12 | Yapay zeka kullanarak eleştirel düşünme ve problem çözme etkinlikleri | Makale Eleştirisi, Yaratıcı Düşünme |
13 | Etik kullanım: Yapay zeka destekli sınıf etkinliklerinde riskler ve çözümler | Tartışma, Kavram Haritası Oluşturma |
14 | Final proje çalışmaları: Yapay zeka destekli sınıf etkinliği tasarımı | Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
15 | Final sunumları ve değerlendirme | Proje Sunumu, Sergi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Miller, M. (2024). Eğitimciler için Yapay Zeka, Anı Yayıncılık. | |
2 | Fitzpatrick, D., Fox, A., & Weinstein, B. (2023).The AI Classroom: The Ultimate Guide to Artificial Intelligence in Education, Teachergoals Publishing. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, makaleler, bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 12 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 5 | 1 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 1 | 30 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 8 | 3 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |