|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET YAŞAR ARCA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere reklamcılığın temel kavramlarını, türlerini, işlevlerini ve stratejik boyutlarını açıklamaktır. Ders kapsamında öğrencilerin; reklamın ikna edici iletişimdeki rolünü kavramaları geleneksel veya dijital reklam ortamları hakkında bilgi sahibi olmaları, reklam planlama sürecini anlayarak hedef kitleye yönelik etkili reklam stratejileri geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca ders, reklamların toplumsal etkileri ve reklam çekiciliklerinin kullanımı üzerinden reklamlara ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanabilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenciler reklamcılıkla ilgili temel terimleri açıklayabilecektir. |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu dersin sonunda öğrenciler reklamların işlevlerini ve stratejilerini anlayabilecektir. |
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bu dersin sonunda öğrenciler geleneksel ve dijital reklamcılığın bütünleşik pazarlama iletişimi açısından değerlendirebilecektir. |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bu dersin sonunda öğrenciler çağrı merkezleri ile satış odaklı reklam ve tanıtım faaliyetleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında, reklam kavramı, reklam türleri, reklamın işlevleri, reklam stratejileri, geleneksel ve dijital reklamcılık kavramları ele alınarak, reklam planlama süreci, hedef kitle analizi ve reklam çekicilikleri gibi temel konular incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İkna Edici İletişim Aktörü Olarak Reklam Kavramı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Reklamın Amaç ve Hedefleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Geleneksel Reklamcılık | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Elektronik ve Dijital Reklamcılık | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Reklamın İşlevleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Reklam Planlama Süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Reklamda Hedef Kitle Olgusu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reklam Ortamları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Bütünleşik Pazarlama ve Stratejik İletişim Perspektifinden Reklam Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Reklamlarda Kullanılan Teknikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Reklam Çekicilikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Reklam Çekicilikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Genel Reklam Örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel Reklam Örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özkan,A. (2014) Reklam Yönetimi, İTO Yayınları: İstanbul | |
2 | Elden, M. Ve Bakıri U. (2019) Reklam Çekicilikleri, İletişim Yayınları: İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |