Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM229 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM229 Adı: REKLAMCILIK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET YAŞAR ARCA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere reklamcılığın temel kavramlarını, türlerini, işlevlerini ve stratejik boyutlarını açıklamaktır. Ders kapsamında öğrencilerin; reklamın ikna edici iletişimdeki rolünü kavramaları geleneksel veya dijital reklam ortamları hakkında bilgi sahibi olmaları, reklam planlama sürecini anlayarak hedef kitleye yönelik etkili reklam stratejileri geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca ders, reklamların toplumsal etkileri ve reklam çekiciliklerinin kullanımı üzerinden reklamlara ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanabilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda öğrenciler reklamcılıkla ilgili temel terimleri açıklayabilecektir. PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bu dersin sonunda öğrenciler reklamların işlevlerini ve stratejilerini anlayabilecektir. PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bu dersin sonunda öğrenciler geleneksel ve dijital reklamcılığın bütünleşik pazarlama iletişimi açısından değerlendirebilecektir. PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bu dersin sonunda öğrenciler çağrı merkezleri ile satış odaklı reklam ve tanıtım faaliyetleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, reklam kavramı, reklam türleri, reklamın işlevleri, reklam stratejileri, geleneksel ve dijital reklamcılık kavramları ele alınarak, reklam planlama süreci, hedef kitle analizi ve reklam çekicilikleri gibi temel konular incelenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İkna Edici İletişim Aktörü Olarak Reklam Kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Reklamın Amaç ve Hedefleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Geleneksel Reklamcılık Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Elektronik ve Dijital Reklamcılık Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Reklamın İşlevleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Reklam Planlama Süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Reklamda Hedef Kitle Olgusu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Reklam Ortamları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Bütünleşik Pazarlama ve Stratejik İletişim Perspektifinden Reklam Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Reklamlarda Kullanılan Teknikler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Reklam Çekicilikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Reklam Çekicilikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Genel Reklam Örnekleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Genel Reklam Örnekleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özkan,A. (2014) Reklam Yönetimi, İTO Yayınları: İstanbul
2 Elden, M. Ve Bakıri U. (2019) Reklam Çekicilikleri, İletişim Yayınları: İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 %40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 %60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 1 4 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90