Türkiye’nin ilk Turizm Araştırmaları Enstitüsü, 25 Mayıs 2018 Tarihli ve 30431 Sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi bünyesinde kurulmuştur. Turizm Araştırmaları Enstitüsü, 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı olmak üzere iki doktora programı ve Turizm İşletmeciliği, Turizm Rehberliği ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalları olmak üzere üç tezli yüksek lisans programı ile eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bunun yanında Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 09/07/2020 tarihli kararı ile Turizm Araştırmaları Enstitüsü bünyesinde İnanç Turizmi Ana Bilim Dalı tezli yüksek lisans programı açılmıştır. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve tezini başarıyla tamamlayan öğrencilere Destinasyon Yönetimi alanında yüksek lisans diploması verilir. |
Yüksek Lisans |
Destinasyon Yönetimi Yüksek Lisans Programına başvuracak adayların, YÖK tarafından çıkarılan Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği gereğince tespit edilmiş kabul koşullarını sağlamaları gerekmektedir. Bu yönetmeliğe göre, programa başvurabilmek için adayların başvurduğu ilgili alanda (Turizm İşletmeciliği, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik, Turizm Rehberliği, Kamu Yönetimi, İşletme, Siyasal Bilimler, Uluslararası İlişkiler) lisans diplomasına sahip olmaları ve ÖSYM’ce merkezi olarak yapılan ALES sınavından başvurduğu programın puan türünden en az 55 alması gerekmektedir. Adayların sahip olması gereken asgari lisans mezuniyet not ortalaması 100 tam puan üzerinden en az 60 veya dörtlük sistemde en az 2.29 olması gerekmektedir. Başvuran adayların ALES puanının %60’ı, lisans mezuniyet notunun %20'si, yabancı dil notunun %20'si dikkate alınarak sıralama yapılmakta ve yapılan sıralama sonucuna göre kontenjanın iki katı kadar aday mülakat sınavına alınmaktadır. Sınava alınan adayların ALES puanının %55'i, lisans mezuniyet notunun %15'i, yabancı dil notunun %15'i, mülakat/yazılı sınavı notunun % 15'i dikkate alınarak ikinci bir sıralama daha yapılmaktadır. Bu şekilde hesaplanan notun en az 55 olması gerekmektedir. İlan edilen kontenjan dahilinde en yüksek puandan en düşük puana doğru seçilen adaylar programa kayıt hakkı kazanırlar. |
Bir öğrencinin; enstitüye asil öğrenci olarak kaydolmadan önceki son dört yarıyıl içinde herhangi bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programlarından asil öğrenci olarak alıp başardığı dersler veya lisans öğrencisi iken lisansüstü programlardan alıp başardığı dersler, danışmanı ve anabilim dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile kayıtlı olduğu programa aktarılabilir. |
Destinasyon yönetimi alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve tezini başarıyla tamamlaması gerekir. |
Mevcut turizmin küresel zorluklarıyla başa çıkabilen, sürdürülebilir kalkınmanın kilit oyuncuları ve kültürel miras destekçileri olan yöneticileri ve profesyonellere eğitim vermeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda akademik kariyer yapmak isteyen öğrencilere bilimsel düşünme ve araştırma yapma becerisi kazandırmak ve onları doktora eğitimi için yeterli düzeye getirmek hedeflenmektedir. |
PÇ-1 | Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. |
PÇ-3 | Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. |
PÇ-4 | Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
PÇ-5 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. |
PÇ-6 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. |
PÇ-7 | Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
PÇ-8 | Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
PÇ-9 | Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
PÇ-10 | Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | X | X | |||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | X | ||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | |||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | X | ||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | X | |||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | ||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | X | ||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | |||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | ||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | X | X | ||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | X | X | ||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | X | X | X | ||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | X | X | ||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | X | X | ||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X | X | X | X |
Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak iki alanda yoğunlaşmaktadır. Mezunlarımız, turizm ve ağırlama endüstrisinde faaliyet gösteren kamu kurumları ve işletmelerde orta ve üst düzey yönetici veya üniversitelerde araştırmacı/öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir. |
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DY501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SCHVZ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DY502 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
DY504 | SEMİNER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SCHVZ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DY801 | TEZ ÇALIŞMALARI I | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
DY803 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DY802 | TEZ ÇALIŞMALARI II | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
DY804 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DY515 | DESTİNASYON KRİZ VE AFET YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
DY505 | DESTİNASYON PAZARLAMASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
DY503 | DESTİNASYON PLANLAMASI VE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
DY511 | DESTİNASYON YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ KONULAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
DY517 | DESTİNASYON YÖNETİMİNDE İŞBİRLİĞİ VE YÖNETİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
DY511 | KÜLTÜREL MİRAS ALANLARI YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
DY507 | SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
DY513 | TURİZM DESTİNASYONLARINDA STRATEJİK YÖNETİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
DY509 | TURİZMİN ETKİLERİNİN ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DY510 | DESTİNASYON YÖNETİMİNDE YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
DY508 | DESTİNASYON DEĞER ZİNCİRİ YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
DY518 | DESTİNASYON EKONOMİSİ VE FİNANS YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
DY506 | DESTİNASYON MARKALAŞMASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
DY514 | DESTİNASYONDA SOSYAL VE ENTELLEKTÜEL SERMAYE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
DY512 | SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON REKABETÇİLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
DY516 | TURİZM GİRİŞİMLERİ VE YENİ İŞ MODELLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu almış olmaları gerekmektedir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Anabilim dalımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 2 doçent ve 2 doktor öğretim üyesi ile yürütülmektedir. Dersler, Turizm Fakültesi ve/veya Turizm Araştırma Enstitüsü bünyesinde bulunan, bilgisayar ve projeksiyon cihazı ile donatılmış sınıflarda yürütülmektedir. Ayrıca bir adet bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır. Öğrenciler, gün boyunca açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
2000 Evler Mahallesi Zübeyde Hanım Caddesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Nevşehir / Merkez Tel : 0 384 228 10 00 E-Mail : tae@nevsehir.edu.tr |