Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Tezli Yüksek Lisans Programı 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde kurulmuş ve Yüksek Lisans öğrencilerinin kabulüne başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Türk Dili ve Edebiyatı alanında Yüksek Lisans (Bilim Uzmanı) diploması verilir. |
Yüksek lisans |
Yüksek lisans programı için belirtilen alanlarda lisans diploması (mezuniyet notu), ALES ve yabancı dil puanının hesaplanarak sıralaması yapılan adaylardan ilana çıkılan sayı miktarında asıl ve yedek olmak üzere öğrenci kabulü yapılmaktadır. Kayıt için gerekli belgeler; 1 – Lisans Diploması, 2 – ALES Sonuç Belgesi. 3 - Nüfus Cüzdanının aslı 4 - Yabancı Dil Belgesi ( ÜDS, KPDS v.s) 5 - Askerlik Durum Belgesi. 6 - Özgeçmiş |
Türk yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. |
Programda mevcut olan (toplam 90-120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 120 AKTS ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında (Bilim Uzmanı) Yüksek Lisans diploması verilir. |
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi analiz, sentez ve değerlendirme yapabilme, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir eser üretebilme, bildiklerini aktarabilme bilgi ve becerisine sahip yüksek lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan bireyler olarak yetiştirmektir. İstenilen, öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını; gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı birer Çağdaş Türk Lehçeleri uzmanı olarak yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Türk dilinin tarihî dönemlerini tanır ve bu dönemleri ses, şekil, söz dizimi, biçimbilgisi açılarından yorumlar. |
PÇ-2 | Genel olarak edebiyat kavramını ve Türk edebiyatının tüm sahalarındaki tür, şekil özelliklerini açıklar. |
PÇ-3 | Türk dilinin kullandığı çeşitli alfabeler ve bu alfabelerin Türk dilinin fonetik karakterine uygunluğu konusunda bilgi verir. |
PÇ-4 | Türk dünyası ile ilgili araştırmalarla yararlı olacak yabancı dil ve/veya dilleri öğrenir. |
PÇ-5 | Türk dili ve kültürü sahasının yayılım alanlarını tarihî ve bugünkü özellikleri ile birlikte ortaya koyar. |
PÇ-6 | Türk dilinin dünya dillerine etkisini ve dünya dilleri arasındaki yerini izah eder. |
PÇ-7 | Türk Dünyasında edindiği bilgi ve kazanımlar çerçevesinde çeşitli saha çalışmaları yapabilir. |
PÇ-8 | Türk topluluklarının sahip olduğu ortak kültürel özellikleri nitelendirir ve her topluluğun ortak kültür mirasına katkılarını ifade eder. |
PÇ-9 | Türkçenin çağdaş lehçe ve edebiyatlarına hâkim olduğu için Türk Dünyası ile ilgili her türlü sosyal projelerde görev alabilir. |
PÇ-10 | Dilbilim ve edebiyat terimlerinin dünya ve Türk literatüründeki anlamlarını tanımlar. |
PÇ-11 | Türk Dünyası ile ilgili her türlü sanatsal, sosyal, kültürel etkinliği başarıyla başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir. |
PÇ-12 | Uzmanlaştığı Türk lehçelerinde aktarma faaliyetlerinde bulunabilir. |
PÇ-13 | Modern Türk edebiyatının eski Türk edebiyatı ve Türk halk edebiyatı ile olan ilişkisini açıklar. Her bir edebiyat döneminin diğer Türk toplulukları arasındaki ortak ve farklı yönleri ile etkileşimlerini tanıtır |
PÇ-14 | Orta Asya'da yaygın konuşulan en az bir yabancı dili bildiği için bu bölgelerdeki faaliyetlerde görev alabilir. |
PÇ-15 | Dili oluşturan, etkileyen, geliştiren bütün faktörleri açıklar. |
PÇ-16 | Öğrendiği yabancı dil ve/veya dillerde çeşitli çeviri faaliyetlerinde bulunabilir. |
PÇ-17 | Çağdaş Türk lehçelerinin ses, şekil özellikleri ile söz konusu lehçelerin söz varlığı karakterini tespit eder. |
PÇ-18 | Türk edebiyatının ve kültürünün gelişim dönemlerini açıklar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | |||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | ||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | |||||||||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |
Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Beşeri bilimler alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||
Beşeri bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | X | X | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | X | X | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | X | X | X | |||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||||||||||||||
Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | X | |||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. | X | X | X | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | |||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | 4 | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu program mezunları, KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından atanarak kendi ilgi alanları çerçevesinde öğretmenlik (Resmi ve özel kurumlarda) yapabilmektedirler. Akademik kariyer yapabilmektedirler. Bunların yanı sıra yazılı ve görsel medyada ve diğer kamu kurumlarında memur olarak çalışmaktadırlar. |
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
ÇTL 503 | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİNİN KARŞILAŞTIRMALI GRAMERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ ÇTL | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 504 | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİNİN KARŞILAŞTIRMALI GRAMERİ II | 3 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇTL 502 | SEMİNER | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEÇ ÇTL | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 803 | TEZ ÇALIŞMALARI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 25 |
ÇTL 801 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 804 | TEZ ÇALIŞMALARI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 25 |
ÇTL 802 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 507 | AZERBAYCAN-TÜRKMEN TÜRKÇESİ GRAMERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÇTL 535 | ESKİ TÜRKÇE I (KÖKTÜRK-UYGUR TÜRKÇESİ) | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÇTL 509 | KAZAK-KIRGIZ TÜRKÇESİ GRAMERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÇTL 543 | SAHA (YAKUT) TÜRKÇESİ GRAMERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
ÇTL 529 | TÜRK DÜNYASI HALK BILIMI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
ÇTL 527 | TÜRK DÜNYASI SÖZLÜ EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÇTL 533 | TÜRKOLOJİNİN TEMEL KAYNAKLARI VE METİNLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÇTL 511 | UYGUR-ÖZBEK TÜRKÇESİ GRAMERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 508 | AZERBAYCAN-TÜRKMEN TÜRKÇESİ GRAMERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇTL 504 | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİNİN KARŞILAŞTIRMALI GRAMERİ II | 3 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇTL 536 | ESKİ TÜRKÇE II (KÖKTÜRK-UYGUR TÜRKÇESİ) | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇTL 510 | KAZAK-KIRGIZ TÜRKÇESİ GRAMERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇTL 544 | SAHA (YAKUT) TÜRKÇESİ GRAMERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ÇTL 502 | SEMİNER | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇTL 530 | TÜRK DÜNYASI HALK BILIMI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ÇTL 528 | TÜRK DÜNYASI SÖZLÜ EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ÇTL 534 | TÜRKOLOJİNİN TEMEL KAYNAKLARI VE METİNLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇTL 512 | UYGUR-ÖZBEK TÜRKÇESİ GRAMERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Programı başarıyla tamamlamak için (toplam 120 AKTS tutan dersleri alıp başarılı olmalıdır.) 100 üzerinden en az 70 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmek, tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Örgün, tam zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim etkinlikleri bir profesör, iki doçent, iki Dr. Öğr. Üyesi, bir öğretim görevlisi ve üç Araştırma Görevlisi ile yürütülmektedir. Enstitü bünyesinde bütün elektronik (bilgisayar, Projeksiyon ve internet) donanımlara sahip sınıflarda dersler yapılmaktadır. |
Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü Web Adresi https://ctl.nevsehir.edu.tr/ Telefon :0 384 228 11 00 Belgegeçer :0 384 215 39 48 Bölüm Başkanı :Prof. Dr. Mehmet ÇERİBAŞ Telefon :0 384 228 11 00/13072 Elmek (e-mail) : ceribas@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü :Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KARATAŞ Telefon :0 384 228 11 00/13035 Elmek (e-mail) : mustafakaratas@nevsehir.edu.tr |