Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu maddesi uyarınca, Milli Eğitim Bakanlığının teklif yazıları üzerine, 14/5/2018 tarihli 2018/12001 sayılı Bakanlar Kurulu Kararınca kurulmuştur. |
Eğitim planındaki klinik staj uygulamaları dahil tüm dersleri başarı ile tamamlayan mezunlara Diş Hekimliği alanında yüksek lisans derecesi verilir. |
Yüksek lisans |
Türk öğrenciler için kayıt ve kabul işlemleri Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yerleştirme sonuçlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için Türkiye Cumhuriyeti Hükûmetince çeşitli anlaşmalar çerçevesinde yabancı hükûmetler emrine verilen burslardan yararlanarak veya kendi imkânlarıyla eğitim almak isteyen yabancı uyruklu öğrencilerin Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi ön lisans ve lisans programlarına kabulünde Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yabancı Uyruklu Öğrenci Yönergesi uygulanmaktadır. Söz konusu yönergeye http://www.nevsehir.edu.tr/sayfa/110/ogrenci/yonerge-ve-yonetmelikler adresinden ulaşılabilir. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’ne yurt dışından kabul edilecek öğrencilerin başvurularına ilişkin açıklamalar her yıl Temmuz ayı içerisinde Üniversitenin ağ sayfasında www.nevsehir.edu.tr duyurulur. |
Yüksek öğretim kurumları arasında ön lisans ve lisans düzeyinde yatay geçiş esaslarına ilişkin yönetmelik maddesine göre işlem yapılmaktadır. |
Diş Hekimliği programından mezun olmak için 300 akts'lik teorik ve pratik dersler ile klinik stajların başarı ile tamamlanması gerekmektedir. Öğrenci her yarıyılda en az 30 akts'lik ders almakla yükümlüdür.Öğrencinin genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir. |
Diş Hekimliği programı ağız ve çevre dokularını ilgilendiren hastalıkların teşhisi ve tedavisinin yanı sıra temel tıp eğitimi ile ilgili konuları kapsamaktadır. Diş Hekimliği eğitiminde etik kurallara uyan, güncel bilimsel gelişmeleri takip eden ve topluma hizmeti görev olarak benimseyen değerlere sahip bireylerin yetiştirilmesi, ön planda tutulmuştur. Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitimine hazırlamayı amaçlar. Ayrıca ulusal ve uluslararası düzeyde yeterli ve donanımlı Diş Hekimleri yetiştirmeyi hedefler. |
PÇ-1 | Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır |
PÇ-2 | Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. |
PÇ-3 | Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
PÇ-4 | Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
PÇ-5 | Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. |
PÇ-6 | Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. |
PÇ-7 | Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. |
PÇ-8 | Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
PÇ-9 | Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir. |
PÇ-10 | Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. |
PÇ-11 | Uluslararası düzeyde, yayınları takip eder, değerlendirir, sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygular. |
PÇ-12 | Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. |
PÇ-13 | Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapar, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak destekler,gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetler veya yönetir. |
PÇ-14 | Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
PÇ-15 | Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | |||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | ||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | X | ||||||||||||||
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri | X | X | X | ||||||||||||
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||||||
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | X | X | X | |||||||||||
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | X | |||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | X | X | ||||||||||||
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. | X | X | |||||||||||||
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | |||||||||||||
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. | X | X | X | ||||||||||||
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. | X | X | |||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. | X | X | X | ||||||||||||
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | ||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | X | X | X | X | |||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | X | ||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | |||||||||||||
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | X | ||||||||||||||
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | X | X | |||||||||||||
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | X | X | |||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | X | X | ||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | X | ||||||||||||||
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X | X | |||||||||||||
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | X | |||||||||||||
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | X | ||||||||||||||
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | X | ||||||||||||||
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. | X | X | |||||||||||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | 1 | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | 3 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 4 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. | 4 | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. | 2 | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. | 4 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | 5 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 6 | x | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 7 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 8 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | 9 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | 2 | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | 6 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. | 7 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim | 8 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Program mezunlarımız Sağlık Bakanlığında, bazı kamu ve özel sektöre ait kurumların sağlık ünitelerinde ve serbest olarak kendi muayenehanelerinde diş hekimi olarak çalışabilirler. Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavına girerek Diş Hekimliği Fakültelerinde, girmeye hak kazandıkları anabilim dallarında, uzmanlık eğitimlerini tamamlayabilir ve başarılarına göre akademik kariyer yapma hakkı elde edebilirler. |
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan ve akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar, Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavına girerek uzmanlık eğitimi alabilecekleri gibi, ALES ve YDS sınavlarını takiben Diş hekimliği bilim alanlarında veya bu alandan mezun kabul eden diğer bilim dallarında yüksek Lisans ve doktora programlarına dahil olabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS105 | ANATOMİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS102 | BİYOKİMYA | 4 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
DIS104 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS106 | DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ PRATİK-I | 0 Saat | 6 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
DIS101 | DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
DIS107 | MİKROBİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS103 | TIBBI BIYOLOJI VE GENETIK | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
27 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS105 | ANATOMİ-II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS102 | BİYOKİMYA | 4 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | |
DIS104 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | |
DIS106 | DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ PRATİK-II | 0 Saat | 6 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
DIS101 | DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS115 | DİŞ HEKİMLİĞİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS107 | MİKROBİYOLOJİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | |
DIS103 | TIBBI BIYOLOJI VE GENETIK | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | |
TDL102 | TÜRKDİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
20 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS207 | ANATOMİ-III | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
DIS206 | BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-I | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS209 | FİZYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS210 | HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
DIS206 | MADDELER BİLGİSİ | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS211 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS201 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ PRATİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS212 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS202 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ PRATİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEC001 | Seçmeli Ders 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS206 | BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-II | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS108 | BİYOFİZİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS213 | ENDODONTİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS210 | HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-II | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
DIS219 | ORAL MİKROBİYOLOJİ | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
DIS201 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ PRATİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS212 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS202 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ PRATİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEC002 | Seçmeli Ders 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 14 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS315 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS314 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS310 | DENTAL ANESTEZİ | 1 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 1 |
DIS313 | ENDODONTİ | 1 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 1 |
DIS303 | ENDODONTİ PRATİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS321 | FARMAKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS317 | ORTODONTİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS320 | PATOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS311 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS301 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ PRATİK- I | 0 Saat | 6 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
DIS312 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ | 1 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 1 |
DIS302 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ PRATİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEC003 | Seçmeli Ders 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS315 | AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS319 | AĞIZ HASTALIKLARI | 1 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 1 |
DIS314 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ -2 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS318 | ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS308 | ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ PRATİK | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 1 |
DIS303 | ENDODONTİ PRATİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS309 | KLİNİK GÖZLEM | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 1 |
DIS317 | ORTODONTİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS307 | ORTODONTİ PRATİK | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 1 |
DIS316 | PERİODONTOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS306 | PERİODONTOLOJİ PRATİK | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 1 |
DIS301 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ PRATİK-II | 0 Saat | 6 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
DIS302 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ PRATİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEC004 | Seçmeli Ders 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS415 | AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS404 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ KLİNİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS414 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ-I | 1 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 1 |
DIS405 | AĞIZ,DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS408 | ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ KLİNİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS413 | ENDODONTİ | 1 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 1 |
DIS403 | ENDODONTİ KLİNİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS407 | ORTODONTİ KLİNİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS416 | PERİODONTOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS406 | PERİODONTOLOJİ KLİNİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS411 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ | 1 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 1 |
DIS401 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
DIS412 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ | 1 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 1 |
DIS402 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK-I | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEC005 | Seçmeli Ders 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS409 | AĞIZ HASTALIKLARI VE CERRAHİSİ | 1 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 1 |
DIS405 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS404 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ KLİNİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS414 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ-II | 1 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 1 |
DIS418 | ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ | 1 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 1 |
DIS408 | ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ KLİNİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS403 | ENDODONTİ KLİNİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS407 | ORTODONTİ KLİNİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS406 | PERİODONTOLOJİ KLİNİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS401 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
DIS402 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK-II | 0 Saat | 3 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEC006 | Seçmeli Ders 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 11 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS238 | AĞIZ BİYOKİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS231 | AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI VE BAKIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS237 | ANATOMİDE GENEL KAVRAMLAR VE TERMİNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS235 | DENTAL FOTOĞRAFÇILIK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS232 | DİŞ HEKİMLİĞİ PRATİĞİNDE İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS236 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE DAS (DEZENFEKSİYON -ANTİSEPSİ-STERİLİZASYON | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS239 | GENEL VE ÖZEL EMBRİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS234 | HASTA HEKİM İLİŞKİLERİ VE HASTA HAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS233 | ÖZEL BAKIM GEREKTİREN HASTALARDA DİŞ HEKİMLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS246 | BAŞ VE BOYUN TOPOGRAFİK ANATOMİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS242 | DİŞ HEKİMLİĞİ VE ESTETİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS245 | DİŞ HEKİMLİĞİ VE SPOR YARALANMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS241 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE ÇAPRAZ ENFEKSİYON KONTROLÜ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS247 | ORAL KAVİTE EMBRİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS243 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS333 | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS336 | ENDODONTİDE DENTAL KAYITLAR | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS334 | İMMÜNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS335 | KRANİAL SİNİRLER VE AĞIZ ANATOMİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS332 | MEDİKAL İNGİLİZCE | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
OSD | ORTAK SEÇMELİ DERS | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS344 | ARTİSTİK ANATOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS345 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE BİYOTEKNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS341 | KLİNİĞE GİRİŞ | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS338 | LİTERATÜR TAKİP ETME VE SUNUM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS346 | ORAL KAVİTE HİSTOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
OSD | ORTAK SEÇMELİ DERS | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | |
DIS343 | VİRAL HEPATİTLER | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS435 | 4 EL DİŞHEKİMLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS437 | ANATOMİDE MORFOMETRİK YÖNTEMLER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS434 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE 3 BOYUTLU GÖRÜNTÜLEME | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS431 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE CAD/CAM UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS432 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE LAZER UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS436 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE NANOTEKNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS433 | DOKU MÜHENDİSLİĞİ VE BİYOMATERYALLER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
DIS438 | HÜCRE BİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
DIS439 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | |
DIS436 | TIBBİ VİROLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DIS448 | DENEYSEL KANSER MODELLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS442 | DİJİTAL DİŞHEKİMLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS445 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE AKILCI ANTİBİYOTİK KULLANIMI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS447 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS444 | GERİATRİK DİŞ HEKİMLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
DIS441 | İMPLANTOLOJİDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
DIS446 | MOLEKÜLER GENETİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
“Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği” ve “Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim Sınav Yönergesine” bağlı kalınarak yıllık dersler için 2 ara sınav, 1 final ve 1 bütünleme, dönemlik dersler için 1 ara sınav, 1 final ve 1 bütünleme yapılmaktadır. |
Öğrenciler Her yarıyıl için 30 AKTS'lik kredi , 5 yıllık eğitim sonunda ise en az 300 AKTS’lik krediyi tamamlamak zorundadır. Klinik öncesi pratik uygulamalarda, öğrenci her yıl belirli sayıda saptanan işleri verilen sürede veya telafi süresinde tamamlamak ve teslim etmek zorundadır. 4. ve 5. sınıflarda teorik derslere klinik eğitimi de eklenir. Klinik stajlarda öğrencilerin belirlenen dönemlerde, belirli sayıda hasta bakmaları ve tedavi uygulamalarının yanı sıra pratik ve sözlü sınavlarda da başarılı olmaları gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
DişHekimliği Bölümünde araştırma ve eğitim çalışmaları 1 Profesör, 1 Doçent ve 11 Dr. Öğr. Üyesi ile devam etmektedir. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 NEVŞEHİR. |