|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | HEMŞİRELİKTE TEMEL İLKE VE UYGULAMALAR, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, AYSER DÖNER, NİSA YAVUZER BAYRAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | haftada 12 saat hastane uygulaması | ||||
Dersin Amacı | |||||
İç hastalıkları ve bakımı konusunda bilgi sahibi olmak, iç hastalıkları hastasının ve ailesinin hastaneye kabulünden taburcu oluncaya kadar olan süreçte gereksinimlerini tanımlayabilecek, hemşirelik süreci doğrultusunda hastanın sorunlarını çözümleyebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İç hastalıkları hemşiresinin toplumdaki yerini ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | hastaya bütüncül olarak sağlık bakımı uygulayabilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İç Hastalıkları ile ilgili etik sorunlara örnek verebilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni gelişmeleri açıklayabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı çalışmalardan yararlanabilir. |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Sağlığın korunması ve geliştirilmesindeki rollerini açıklayabilir |
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili konularda danışmanlık yapabilir |
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Hasta, ailesi ve ekibin diğer üyeleri ile iletişimin önemini açıklayabilir |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hemşirelik süreci, yaşlı hasta bakımı, yatağa bağımlı hasta bakımı, sıvı elektrolit, asit-baz dengesi ve düzensizlikleri, şok ve bakımı, onkoloji hemşireliği, allerjik hastalıklar ve hasta bakımı, solunum sistemi hastalıkları ve hasta bakımı, kalp hastalıkları ve hasta bakımı, kan hastalıkları ve hasta bakımı, sindirim sistemi hastalıkları ve hasta bakımı, endokrin sistemi hastalıkları ve hasta bakımı, eklem hastalıkları ve hasta bakımı, böbrek hastalıkları ve hasta bakımı, sinir sistemi hastalıkları ve hasta bakımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sıvı- Elektrolit Dengesi ve Düzensizlikleri ve Hemşirelik Girişimleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
2 | Asit-Baz Dengesi ve Düzensizlikleri ve Hemşirelik Girişimleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
3 | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
4 | Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
5 | İmmun Sistem ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
6 | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
7 | Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
10 | Endokrin Sistem ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
11 | Endokrin Sistem ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
12 | Sinir Sistemi ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
13 | Kanser Stres Şok | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
14 | Kas –İskelet Sistemi, hastalıkları ve hemşirelik bakımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
15 | Yaşlanma ve Yaşlılık | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. | |
2 | • Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. | |
3 | • Akdemir N., Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Vehbi Koç Vakfı SANERC Yayınları, İstanbul,2003. | |
4 | • Birol L., Akdemir N., Bedük T. İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Vakfı Yayınları, Ankara, 1997. | |
5 | Guyton & Hall. Tıbbi Fizyoloji. 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar, maketler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 12 | 1 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 18 | 14 | 252 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 15 | 45 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 13 | 1 | 13 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 401 |