|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ , | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, değerin tanımını, özelliklerini ve sınıflandırmasını, değerler eğitimini, yaklaşımlarını, programlarda değerlerin durumunu, toplum açısından önemini, öğretmenin rolü ve yeterliklerini, değerlerle ilgili etkinlikler planlayabilmeyi ve uygulayabilmeyi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ1.1. Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | DÖÇ1.2. Değerler Eğitimi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgilerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | DÖÇ-1.3. Değer kavramını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | DÖÇ-2.1. Değerlerin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | DÖÇ-2.2. Değerlerin sınıflandırılmasının farkında olarak açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | DÖÇ-3.1. Öğretmen demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | DÖÇ-3.2. Öğretmen toplumsal ve evrensel değerleri içselleştirerek davranışlarıyla rol model olur. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | DÖÇ-3.3. Değerler eğitimiyle ilgili bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | DÖÇ-4.2. Değerler eğitimiyle ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek esnek bir düşünceye yapısına sahip olur. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | DÖÇ-4.1. Değer eğitimiyle ilgili araştırma sonuçlarını kullanarak çok yönlü değerlendirebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | DÖÇ-5.1. İlkokul programında yer verilen temel ders programlarında (Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Hayat Bilgisi, Demokrasi ve İnsan Kakları, Çevre Eğitimi, Trafik ve İlkyardım, Müzik, Görsel Sanatlar, Oyun ve fiziki etkinlikler) ders programlarında yer alan değerleri açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | DÖÇ-5.2. Alanı ile ilgili öğretim programlarında yer verilen değerleri analiz ederek, öğretim programındaki değerleri açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | DÖÇ-6.1. Değer Eğitiminde Kullanılan Yaklaşım, Yöntem, Teknikleri analiz ve sentezleyerek etkinliklerinde kullanabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-14 | DÖÇ-6.2. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-15 | DÖÇ-7.1. Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-16 | DÖÇ-8.1. İlkokul öğrencilerinin gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak uygun eğitim materyalleri kullanır. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-17 | DÖÇ-8.2. İlkokul öğrencilerinin gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak uygun eğitim materyalleri hazırlayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-18 | DÖÇ-9.1. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için değer eğitimi yaklaşımlarını da kullanarak etkinlikler planlar ve uygular. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-19 | DÖÇ-10.1. İletişim teknolojilerinden de yararlanarak ders öğretim programındaki kazanımlara göre değer eğitimi yaklaşımlarını da kullanarak etkinlikler planlar ve uygular. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-20 | DÖÇ-11.1. Bireysel ilgi ve yeteneklerine göre ders öğretim programındaki kazanımlarını da dikkate alarak değer eğitimi yaklaşımlarıyla etkinlik planlayarak uygular. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-21 | DÖÇ-12.1. Ders öğretim programındaki kazanımlara göre değer eğitimi yaklaşımlarını da kullanarak etkinlikler planlar ve güzel bir Türkçe ile sunum yapar.. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-22 | DÖÇ-13.1. Sınıf içi iletişim kurallarına uyarak değer eğitimi yaklaşımlarını da kullanarak etkinlikler planlar ve uygular |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/ değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Değer ve Değerler Eğitimi Kavramları | "Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntem" |
2 | Değerlerin Özellikleri ve Sınıflandırması | "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntem" |
3 | Değer Eğitiminde Rol Model Öğretmenin özellikleri | "Gözlem Yöntemi, Görüşme Yöntemi, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi" |
4 | Türkiye’de Değerler Eğitimi Araştırmaları ve Uygulamaları | "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntem" |
5 | İlkokul Programlarında Değerler | "Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Method, Anlatma Yöntemi" |
6 | Değer Eğitiminde Kullanılan Yaklaşım, Yöntem, Teknikleri | "Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Method, Anlatma Yöntemi" |
7 | Değer Eğitiminde Materyal Kullanımı ve Etkinlik Örnekleri | "Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Method, Anlatma Yöntemi" |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değer Eğitimi Etkinlik Sunumları | "Bireysel Çalışma Yöntemi, Sunum Yapma Yöntemi, Kaynak Tarama Yöntemi, Rapor Hazırlama Yöntemi" |
10 | Değer Eğitimi Etkinlik Sunumları | "Bireysel Çalışma Yöntemi, Sunum Yapma Yöntemi, Kaynak Tarama Yöntemi, Rapor Hazırlama Yöntemi" |
11 | Değer Eğitimi Etkinlik Sunumları | "Bireysel Çalışma Yöntemi, Sunum Yapma Yöntemi, Kaynak Tarama Yöntemi, Rapor Hazırlama Yöntemi" |
12 | Değer Eğitimi Etkinlik Sunumları | "Bireysel Çalışma Yöntemi, Sunum Yapma Yöntemi, Kaynak Tarama Yöntemi, Rapor Hazırlama Yöntemi" |
13 | Değer Eğitimi Etkinlik Sunumları | "Bireysel Çalışma Yöntemi, Sunum Yapma Yöntemi, Kaynak Tarama Yöntemi, Rapor Hazırlama Yöntemi" |
14 | Değer Eğitimi Etkinlik Sunumları | "Bireysel Çalışma Yöntemi, Sunum Yapma Yöntemi, Kaynak Tarama Yöntemi, Rapor Hazırlama Yöntemi" |
15 | Değer Eğitimi Etkinlik Sunumları | "Bireysel Çalışma Yöntemi, Sunum Yapma Yöntemi, Kaynak Tarama Yöntemi, Rapor Hazırlama Yöntemi" |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aktepe, V. ve Gündüz, M. (2020). Karakter ve Değer Eğitimi, (Editör: Vedat Aktepe ve Mevlüt Gündüz, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
2 | Tillman, d. (2000). 8-14 Yaş Grubu Öğrenciler için Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri, (Çeviri Editörü: Vedat Aktepe), Konya: Eğitim Yayınevi. | |
3 | Ulusoy, K. ve Turan, R. (2015). Farklı yönleriyle Değerler Eğitimi, (Editör: Refik Turan ve Kadir Ulusoy), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, slayt sunumu, tahta, kalem. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 30 |
5.Rapor | 14 | 1 | 30 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |