Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu; Yükseköğretim Kurulunca Kurulun 24 Mart 2000 tarihli Genel Kurul toplantısında, 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı 2002 – 2003 eğitim öğretim yılında normal örgün öğretime, 2005–2006 eğitim öğretim yılında da ikinci öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YKS sınavına katılmak gereklidir. Ön lisans programlarına giriş için TYT’den aldığı puan ile mümkün olmaktadır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine(ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe göre sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1. Lise ve dengi okul diploması 2. Fotoğraf (12 adet) |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak programların eğitim planlarında yer alan İngilizce 1 ve İngilizce 2 dersleri için akademik yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar güz yarıyılındaki İngilizce 1 ve bahar yarıyılındaki İngilizce 2 derslerinden muaf olurlar. |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin ( toplam 120 AKTS Karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca 30 işgünü stajını da tamamlamış olması gerekir. |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı; ön muhasebe elemanı yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Program, muhasebe mesleği ve genel konular ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programının temel hedefi; mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilen ve sorunları tespit edebilen, çağdaş finansman tekniklerini kullanabilen, temel muhasebe bilgisinin yanı sıra muhasebe ile iç içe olan vergi hukuku, iş hukuku, ticaret hukuku v.s. bilgisi, bilgisayar becerisi, yabancı dil gibi çeşitli donanımları kazanmış olan ön lisans mezunları yetiştirmektir. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı, öğrencilerini muhasebenin kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Programda yapılan stajlarda da staj yerlerinin ilerde iş olanağı sağlayabilecek yerler olmasına özen gösterilir. |
PÇ-1 | Muhasebe mesleğinin temel ilkelerinin ve mesleki etik değerlerinin bilincinde, meslekte nitelikli eleman olma sorumluluğuna sahiptir. |
PÇ-2 | Alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını kullanır. |
PÇ-3 | Ticari hayatta kullanılan defterleri ve belgeleri mevzuata uygun usul ve esaslara göre işler. |
PÇ-4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisi ve düşünme yeteneğine sahiptir, stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisi ve kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanımını sağlar. |
PÇ-5 | Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eder ve temel hukuk bilgilerine sahiptir. |
PÇ-6 | Muhasebenin işletmeler açısından önemi, kapsamı, temel muhasebe kavramları, işletmelerin mali ve finansal rasyo ve tabloları hakkında teorik bilgilere sahip olma ve bu bilgileri kullanabilmelerini sağlar. |
PÇ-7 | Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
PÇ-8 | Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
PÇ-9 | Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
PÇ-10 | Türk dilinin temel özellikleri hakkında bilgiye sahip olur. |
PÇ-11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-12 | Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında (en az 350 karakter/1dakika) yazabilir. |
PÇ-13 | Atatürk ilkeleri ve inkılapları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyetin temel değerlerini benimser. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | |||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | |||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | ||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | |||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | X | ||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | ||||||||
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | X | X | X | ||||||||
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | X | X | X | ||||||||||
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | X | |||||||||
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | X | X | X | X | X | ||||||||
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | |||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | ||||||||||
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | X | X | X | |||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
Değişime ve yeniliğe açıktır. | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | ||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe açıktır. | 3 | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER |
Bu program mezunları, KPSS (Ön Lisans) sınavından gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler. Mezunlarımız genelde mali müşavir veya yeminli mali müşavir bürolarında, özel sektörde (fabrikalar, şirketler vb.) muhasebe bölümlerinde, bazı bankaların operasyon birimlerinde çalışabilmektedirler. |
Önlisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar, Dikey Geçiş Sınavına girip alanlarıyla ilgili lisans programlarını kazandıklarında, bu programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MUH107 | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUH105 | GENEL İŞLETME | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUH101 | GENEL MUHASEBE I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MUH109 | MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
MUH111 | MİKRO EKONOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUH103 | TEMEL HUKUK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SCHVZ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUH102 | GENEL MUHASEBE II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MUH104 | TİCARET HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MUH106 | TİCARİ BELGELER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MUH108 | TİCARİ MATEMATİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SCHVZ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUH209 | DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUH207 | FİNANSAL YÖNETİM | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
MUH203 | MALİYET MUHASEBESİ | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
MUH201 | PAKET PROGRAMLAR I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
MUH211 | ŞİRKETLER MUHASEBESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUH205 | VERGİ HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SCHVZ3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUH204 | DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ MUHASEBESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
STJ250 | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (STAJ) | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MUH208 | FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİ | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MUH206 | İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUH202 | PAKET PROGRAMLARI II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MUH210 | TÜRK VERGİ SİSTEMİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SCHVZ4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUH113 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MUH119 | MUHASEBE MESLEK MEVZUATI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUH116 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH114 | BANKA MUHASEBESİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH112 | KAMU MALİYESİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH124 | MAKRO EKONOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH110 | OFİS PROGRAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER - I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MUH221 | DÖNEM SONU MUHASEBE İŞLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MUH223 | FİNANSAL EKONOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MUH217 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MUH213 | KLAVYE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MUH215 | MUHASEBE STANDARTLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER - II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH216 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH212 | FİNANSAL YATIRIM ARAÇLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH226 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH214 | MUHASEBE DENETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH222 | SERMAYE PİYASALARI VE FİNANSAL KURUMLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MUH224 | YÖNETİM MUHASEBESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Meslek Yüksek Okulumuzda eğitim-öğretim faaliyetleri 1 doçent, 3 doktor öğr. üyesi ve 25 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Programımızda dersler 40–100 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. Okulumuzda 4 bilgisayar laboratuvarı etkin olarak kullanılmaktadır. Ayrıca, programımız öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Adres: 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. Nevşehir Üniversitesi Yerleşkesi 50300 Nevşehir Web Adresi: http://www.myo.nevsehir.edu.tr e-posta: myo@nevsehir.edu.tr Telefon: 0 384 228 11 40 Faks: 0 384 215 2671 Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Oğuz SAYGIN Tel: 0 384 228 10 00 - 29017 e-posta: osaygin@nevsehir.edu.tr Öğr. Gör. Zümrüt ÇELEBİ (Normal Öğretim Program Danışmanı) Öğr. Gör. Hatice İLLEEZ (İkinci Öğretim Program Danışmanı) |