Kamu Yönetimi yüksek lisans programı 2022-2023 eğitim öğretim yılında örgün öğretime başlamıştır. |
Bilim Uzmanı |
Yüksek Lisans |
Ülkemizde, lisansüstü eğitime giriş için ALES sınavında en az 55 puan almak gerekmektedir. Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lisans diploması, 2 - ALES sonuç belgesi. (Eşit ağırlıklı puan türü kabul edilecektir.) 3 – Not döküm belgesi (transkript) 4 – Yabancı Dil Belgesi |
Muafiyet işlemleri ilgili yönetmeliğe göre yapılır. Bakınız: https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/8d3392bd9fd73394a41357ab63c82570/nevsehir-haci-bektas-veli-universitesi-muafiyet-ve-intibak-islemleri-yonergesi.pdf |
Kamu Yönetimi alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken en az 24 kredilik dersleri iki dönemde vermeleri ve yüksek lisans tezlerini hazırlayıp başarı ile savunmaları gerekmektedir. Zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 70 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Kamu Yönetimi Bölümü; lisans ve lisansüstü programlarına devam eden öğrencilerin, çağdaş siyaset ve yönetim bilimin gerektirdiği bilgileri edinmesini ve mezun olduktan sonra kendi istedikleri alanlarda çalışabilmeleri için ihtiyaç duyacakları altyapının oluşturulmasını amaçlamaktadır. Diğer yandan, bilginin üretimine katkı yapan, katılımcı, paylaşımcı, özgün değerlere sahip, çağdaş bir eğitim ve çalışma kültürünün öğrenciye kazandırılması bölümümüzün başka bir hedefidir. Bu bağlamda, öğrencilerimizin, elde ettikleri eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile bölgede ve ülke düzeyinde tercih edilen, ekip çalışmasını kendisine ilke edinmiş, bölgenin ve ülkenin sorunlarıyla ilgili ve onları çözmeye yönelmiş, ulusal ve evrensel değerlere saygılı bireyler haline gelmeleri öncelikli olarak amaçlanmaktadır. Bölümümüzden mezun olan öğrencilerin, kamu sektörünün tüm alanlarında olduğu gibi özel sektörde de başarı gösterecek bilgi, beceri ve motivasyona sahip olmaları ve bu bağlamda beşeri sermayelerini yaşam boyu öğrenme pratikleri aracılığıyla geliştirmeleri teşvik edilmektedir. |
PÇ-1 | Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
PÇ-2 | Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. |
PÇ-3 | Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
PÇ-4 | Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
PÇ-5 | Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. |
PÇ-6 | Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
PÇ-7 | Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
PÇ-8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanır. |
PÇ-9 | Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. |
PÇ-10 | Kamu yönetimi alanındaki iç ve dış paydaşlarla ilişkilerini analiz eder ve bu ilişkileri etkin bir biçimde yürütür. |
PÇ-11 | Kamu yönetimi alanında bilgi üretimi ve analiz için gerekli düzeyde kaynak taraması, veri toplama ve verilerin analizine yardımcı olacak bilgi teknolojilerini kullanır. |
PÇ-12 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplinlerinin, uluslararası ilişkiler, sosyoloji, tarih ve ekonomi gibi ilişkili olduğu disiplinler ile etkileşimini anlamlandırabilir. |
PÇ-13 | Yaşam boyu eğitimi ilke edinmiş ilgili ve bilgili yurttaşlar olarak daha demokratik bir toplum için gerekli olan pozitif gelişmeleri formüle ve teklif edecek, taraftarı olacaktır. Bu bağlamda çeşitlilik arz eden bir topluma yönelik farkındalığa ve duyarlılığa sahip olacaktır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | ||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | X | |||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | X | |||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | ||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | X | X | |||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | X | X | |||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | X | X | X | |||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | ||||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. | X | X | |||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||||||||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | X | X | X | ||||||||||
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | X | ||||||||||||
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | ||||||||||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | X | |||||||||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | X | |||||||||||
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | |||||||||||
Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. | X | X | |||||||||||
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. | X | ||||||||||||
Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. | X | ||||||||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | X | |||||||||||
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | X | X | X | X | |||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. | X | X | X | ||||||||||
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | X | X | X | ||||||||||
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | X | X | ||||||||||
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | X | |||||||||||
Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. | X | X | X | X | |||||||||
Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | X | |||||||||||
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. | X | X | |||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | X | X | |||||||||||
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. | X | X | X | ||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | X | X | X | |||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. | X | X | X | ||||||||||
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | ||||||||||
Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. | X | X | |||||||||||
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | X | X | X | |||||||||
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | X | X | X | ||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | X | X | X | ||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | X | ||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | ||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||||||||||
Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. | X | X | |||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | X | ||||||||||||
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. | X | X | X | ||||||||||
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | ||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | 3 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 4 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 5 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. | 6 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 7 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. | 4 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | 6 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. | 7 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. | 6 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 7 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. | 4 | x | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. | 5 | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 6 | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | 2 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. | 3 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | 4 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 5 | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. | 6 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | 7 | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | 5 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 6 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 7 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 8 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Kamu Yönetimi Bölümü Yüksek Lisans mezunlarımız, kamu kurum ve kuruluşlarında, diplomatik birimlerde, özel kuruluşlarda, düşünce kurum ve kuruluşlarında, uluslararası örgütlerde, üniversitelerde ve medyada çeşitli konumlarda ayrıca günümüzde toplam istihdam içerisindeki önemi giderek artan sivil toplum alanında iş imkanlarına kavuşacaklardır. Ayrıca mezunlarımızın akademik alanda da kendi kişisel geleceklerini inşa etmeleri mümkün olacaktır. |
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla ülke genelindeki kamu yönetimi doktora programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY359 | İDARE HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 7 |
KMY327 | KENTLEŞME POLİTİKASI | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 8 |
KMY113 | SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ I | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 8 |
KMY227 | YÖNETİM BİLİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 8 |
Toplam: |
31 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY134 | ANAYASA HUKUKUNUN TEMEL ESASLARI | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 7 |
KMY236 | TÜRK KAMU YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 8 |
KMY324 | TÜRK SİYASAL HAYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 7 |
KMY392 | YEREL YÖNETİMLER II | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
KMY505 | KAMU YÖNETİMİNDE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
KMY503 | KENTLEŞME VE ANAKENTSEL ALAN YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SDH1 | SEÇİMLİK DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY502 | SEMİNER | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
KMY506 | TÜRKİYE’DE SİYASİ MODERNLEŞME TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 8 |
SDH2 | SEÇİMLİK DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 16 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY803 | TEZ ÇALIŞMALARI I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
KMY801 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY804 | TEZ ÇALIŞMALARI II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
KMY802 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY359 | İDARE HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 7 |
KMY327 | KENTLEŞME POLİTİKASI | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 8 |
KMY113 | SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ I | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 8 |
KMY227 | YÖNETİM BİLİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 8 |
Toplam: |
31 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY134 | ANAYASA HUKUKUNUN TEMEL ESASLARI | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 7 |
KMY236 | TÜRK KAMU YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 8 |
KMY324 | TÜRK SİYASAL HAYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 7 |
KMY392 | YEREL YÖNETİMLER II | 3 Saat | 0 Saat | 6 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY 545 | ANAYASA HUKUKU PRATİK ÇALIŞMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY523 | ÇEVRE POLİTİKASI ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY539 | EKONOMİK İDARE HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY535 | İDARENİN MALİ SORUMLULUĞU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY531 | İDARİ YARGIDA KANUN YOLLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY507 | İNSAN HAKLARI TEORİSİ VE KAMU HÜRRİYETLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY515 | KAMU PERSONEL SİSTEMİ VE SORUNLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY527 | KAMUDA YÖNETİM PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY509 | KARŞILAŞTIRMALI SİYASET: KAVRAMSAL VE KURAMSAL TARTIŞMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY537 | KENTSEL SİYASET VE YEREL YÖNETİMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY541 | KOOPERATİFÇİLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY521 | KRİZ VE ACİL DURUM YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY543 | MEDYA SİYASET DEMOKRASİ İLİŞKİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY511 | SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY525 | STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY519 | TOPLUMSAL CİNSİYET SİYASETİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY517 | TÜRKİYE’NİN EKONOMİ POLİTİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY529 | ULUSLARARASI İŞBÖLÜMÜ VE YENİ KENTSEL POLİTİKALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KMY513 | YERİNDEN YÖNETİM VE BÖLGESELLEŞME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMY540 | ANAYASA YARGISI KARAR OKUMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY514 | ÇEVRE HUKUKU VE YARGI KARARLARI ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY516 | ÇEVRESELGÜVENLİK VE BİYOTEKNOLOJİNİN EKONOMİ-POLİTİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY518 | DÜNYA SİYASETİNDE KÜRESELLEŞME VE BÖLGESELLEŞME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY 528 | GÜNCEL ANAYASA SORUNLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY 532 | İNSAN HAKLARININ ULUSAL VE ULUSLARARASI DÜZEYDE KORUNMASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY524 | KAMU POLİTİKASI ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY542 | KAMU YÖNETİMİ VE LİDERLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY 538 | KAMUDA ETİK YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY510 | KENTSEL KURAM VE PLANLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY 536 | KENTSEL YAPI VE İŞLEYİŞTE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY508 | KÜRESELLEŞME VE KAMU YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY 530 | SİYASAL KURAM VE FEMİZİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY 534 | SİYASET FELSEFESİNDE GÜNCEL TARTIŞMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY526 | SİYASET SOSYOLOJİSİ OKUMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY522 | ŞİDDET SİYASETİ VE TERÖRİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY512 | TÜRK ANAYASA TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
KMY520 | YEREL YÖNETİMLERDE YAPI VE İŞLEYİŞ SORUNLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |