Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Rus Dili ve Edebiyatı Lisans programının 2021-2022 eğitim öğretim yılında örgün öğretime başlaması planlanmıştır. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Rus Dili ve Edebiyatı alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YÖK tarafından yapılan YGS ve LYS seçme sınavlarında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise ve dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesi. |
Türk Yükseköğretim kurullarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Rus Dili ve Edebiyatı alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Rus Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalının temel hedefi; Rusça konuşabilen, yazabilen, okuyabilen yine Rusça iletişim kurabilen, Türkçe-Rusça, Rusça-Türkçe çeviri yapabilen, Rus kültürü, Rus edebiyatı ve Rus tarihine hâkim, açıklama, uygulama, karar verebilme, öğretebilme bilgi ve becerisine sahip Rus Dili ve Edebiyatı lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektir. Rus Dili ve Edebiyatı öğrencilerini Rusçanın kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışacaktır. İstekli ve başarılı öğrencilerine çeşitli araştırma faaliyetlerine katılma imkânı sunarak, öğrencilerini lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak ve akademisyen olarak hayatlarını kazanmalarını teşvik edilecektir. Müfredattaki dersler, öğrencilere Rusça konuşma, yazma ve okumayı öğretecek şekilde tasarlanmış olup öğrencileri geleceğe hazırlamayı hedeflemektedir. |
PÇ-1 | Rusça dilbilgisi, Rus kültürü, Rus edebiyatı, Rus dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
PÇ-2 | Rusça yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. |
PÇ-3 | Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. |
PÇ-4 | Bireysel olarak bilhassa Rusça–Türkçe, Türkçe–Rusça çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alırlar. |
PÇ-5 | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlarlar. |
PÇ-6 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
PÇ-7 | Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. |
PÇ-8 | Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. |
PÇ-9 | Rusça ve Rus kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler. |
PÇ-10 | Rus dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. |
PÇ-11 | Rusça metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. |
PÇ-12 | Rusçaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
PÇ-13 | Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelirler. |
PÇ-14 | Rus dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Rusya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Rusça kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. |
PÇ-15 | Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
PÇ-16 | Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlarlar. |
PÇ-17 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler. |
PÇ-18 | Rus dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
PÇ-19 | Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
PÇ-20 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirirler. |
PÇ-21 | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetirler. |
PÇ-22 | Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hâle gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
PÇ-23 | Rusça eğitimi konusunda temel bilgilere sahip hale gelerek bu bilgileri diğer nesillere ne şekilde aktarmaları gerektiğini öğrenirler. |
PÇ-24 | Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. |
PÇ-25 | Rusçayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
PÇ-26 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-27 | Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. |
PÇ-28 | İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirirler. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | |||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | X | |||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | |||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | X | |||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | X | |||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | X | |||||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 3 | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | 2 | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 2 | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Program mezunlarının, yüksek lisans ve/veya doktora yaptıkları takdirde üniversitelerde öğretim elemanı olarak, Rusya ile iş yapan her türlü özel sektörde çevirmen olarak, her türlü çeviri bürolarında Rusça-Türkçe, Türkçe-Rusça tercüman olarak, turizm bakanlığının açmış olduğu turist rehberliği sınavında başarı gösterdikleri takdirde turizm sektöründe rehber olarak, dış işleri bakanlığının açmış olduğu sınavlarda başarı gösterdikleri takdirde dış işleri bakanlığında çevirmen olarak, yine turizm sektörü başta olmak üzere, çeşitli eğitim kurumlarında ve özel firmalarda da çalışabilmeleri mümkündür. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) ile YÖK'ün yabancı dil sınavından (ÜDS/YDS/KPDS, vd.) yeterli düzeyde puan almaları durumunda lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | |
RUS109 | RUS KÜLTÜRÜNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
RUS107 | RUSÇA FONETİK-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
RUS105 | RUSÇA SÖZLÜ ANLATIM-I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
RUS101 | RUSÇA TEMEL DİLBİLGİSİ-I | 8 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 10 |
RUS103 | RUSÇA YAZILI ANLATIM-I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
28 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | |
RUS110 | RUS EDEBİYATINA GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
RUS108 | RUSÇA FONETİK-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
RUS106 | RUSÇA SÖZLÜ ANLATIM-II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
RUS102 | RUSÇA TEMEL DİLBİLGİSİ-II | 8 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 10 |
RUS104 | RUSÇA YAZILI ANLATIM-II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
28 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RUS211 | 18. YY. RUS EDEBİYATI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
RUS209 | 18. YY. RUS KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
RUS205 | MORFOLOJİ-I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
RUS201 | RUSÇA DİLBİLGİSİ-I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 8 |
RUS203 | RUSÇA SÖZLÜ ANLATIM-III | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SDH3 | Seçmeli Ders Havuzu 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RUS212 | 19. YY. RUS EDEBİYATINA GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RUS210 | 19. YY. RUS KÜLTÜRÜNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RUS206 | MORFOLOJİ-II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
RUS202 | RUSÇA DİLBİLGİSİ-II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 8 |
RUS204 | RUSÇA SÖZLÜ ANLATIM-IV | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SDH4 | Seçmeli Ders Havuzu 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RUS309 | 19. YY. RUS EDEBİYATI | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 8 |
RUS305 | ÇEVİRİ YÖNTEMLERİ-I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
RUS301 | SENTAKS-I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
RUS303 | SÖZCÜK BİLİMİ-I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | |
SDH 5 | Seçmeli Ders Havuzu 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
25 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RUS306 | ÇEVİRİ YÖNTEMLERİ-II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
RUS308 | RUS EDEBİYATININ GÜMÜŞ ÇAĞI | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 8 |
RUS302 | SENTAKS-II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
RUS304 | SÖZCÜK BİLİMİ-II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | |
SDH 6 | Seçmeli Ders Havuzu 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
25 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RUS405 | 20. YY. RUS KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
RUS403 | İLERİ SÖZLÜ ANLATIM TEKNİKLERİ-I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
RUS409 | RUS SİYASAL TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
RUS407 | SOVYET DÖNEMİ RUS EDEBİYATI | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
RUS401 | STİLİSTİK-I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
Toplam: |
0 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RUS408 | ÇAĞDAŞ RUS EDEBİYATI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | |
RUS410 | EDEBİYAT SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | |
RUS404 | İLERİ SÖZLÜ ANLATIM TEKNİKLERİ-II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | |
RUS402 | STİLİSTİK-II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | |
RUS406 | TURİZM RUSÇASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | |
Toplam: |
0 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-I | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
RUS251 | EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-II | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
RUS252 | EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RUS309 | 19. YY. RUS KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
RUS311 | RUS DÜŞÜNCE TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RUS310 | RUS TİYATROSU | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | |
RUS312 | SLAV MİTOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Programın 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci alımına başlaması ve program derslerinin takribi otuz beş (35) kişilik sınıflarda yürütülmesi planlanmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kat.2, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Zübeyde Hanım Cad. 50300, Nevşehir - TÜRKİYE |