Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca 2011 tarihinde kurulmuştur. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar “Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanında Lisans derecesi” alırlar.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Türkiye Cumhuriyeti üniversitelerinde eğitim ve öğretim görmek isteyen lise mezunu öğrencilerin, YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) sınavından yeterli puanı almaları gerekmektedir. Öğrencilerin tercih işlemelerine göre yerleştirmeler ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılmaktadır. Kayıt hakkı kazan öğrenciler, üniversite ana sayfasında ilan edilen evrakları temin ederek belirtilen tarihler arasında kayıtlarını yaptırabilir. Yurt dışından öğrenci kabulünde, ÖSYM’nin belirlediği kriterler ve üniversitenin ayırdığı kontenjan dikkate alınmaktadır.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler Türkiye’deki önlisans veya lisans programlarında son üç yıl içinde öğrenim görürken isim ve içerik açısından lisans programında yer alan derslerle benzeşen dersler alıp başarılı olmuşlarsa bu derslerden muaf olabilirler.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Programda lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin almaları gerekn zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.


Program Profili

Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı insani ve ahlaki değerlere sahip, düşünen, araştıran, inceleyen, yaratıcı, fen ve teknoloji okuryazarı, çağdaş eğitim öğretim tekniklerini kullanabilen sosyal bilgiler öğretmenleri yetiştirmek amacıyla eğitim vermektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır.
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÇ-4 Türkçeyi güzel ve etkili kullanarak sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar.
PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar.
PÇ-7 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara, demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki ve sosyal proje ve etkinliklere katılır, proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır.
PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-11 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir.
PÇ-14 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-16 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-17 Alana yakın görülen demokrasi, insan hakları ve vatandaşlık dallarda çalışmalar yürütür.
PÇ-18 Öğretim sürecinde çevre, kurum ve kuruluşlardan yararlanır.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenme için gerekli bilgiye ulaşma yollarını bilir.
PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. X X X X
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. X
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. X
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. X X X
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. X X X
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. X
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. X X X X
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. X X X
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X X X
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. X X X
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. X X
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X X
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. X X X X
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. X X X
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X X
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X X X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. X X
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. X X X X
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. X X X
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. X X X X
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. X X
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. X X
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. X
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. X
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. X X X
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. X
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. X
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 1 x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. 2 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. 3 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 5 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. 6 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 1 x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 2 x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 5 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 6 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1 x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 2 x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3 x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2 x x x x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3 x x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4 x x x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 1 x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 2 x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 3 x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 4 x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 5 x x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 6 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 7 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. 8 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 1 x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2 x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 4 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 6 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 7 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Bu program mezunları, KPSS’den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından sosyal bilgiler öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Üniversitelerde akademisyenlik veya özel okullar ve dershanelerde öğretmen olma seçenekleri vardır.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu program mezunları, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarında öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GK 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
GK 107 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
MB 101 EĞİTİME GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu
MB 104 EĞTİM PSİKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
SOSAE 103 GENEL FİZİKİ COĞRAFYA 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
SOSAE 101 SOSYAL BİLGİLERİN TEMELLERİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
GK 105 TÜRK DİLİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
GK 103 YABANCI DİL 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
Toplam:
27

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GK 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MB 103 EĞİTİM FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MB 102 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
SOSAE 106 GENEL BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYA 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
SOSAE 104 İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu
SOSAE 102 SİYASET BİLİMİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
SOSAE 118 SOSYAL ANTROPOLOJİ VE MEDENİYET TARİHİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
GK 106 TÜRK DİLİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
GK 104 YABANCI DİL 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
Toplam:
27

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 503 HARİTA BİLGİSİ VE UYGULAMALARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
SOSAE 205 İLK TÜRK-İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
SOSAE 207 ORTAÇAĞ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
MB 202 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
SOSAE 201 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
MB 201 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
SOSAE 203 TÜRKİYE’NİN FİZİKİ COĞRAFYASI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
AE500 Seçmeli Ders Havuzu 1(AE) - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
GK500 Seçmeli Ders Havuzu 1(GK) - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
MB500 Seçmeli Ders Havuzu 1(MB) - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
Toplam:
35

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 204 BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
MB 204 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
MB 203 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
SOSAE 202 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
GK101 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu
SOSAE 208 TÜRKİYE’NİN BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
SOSAE 206 VATANDAŞLIK BİLGİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu
AE500 Seçmeli Ders Havuzu 2(AE) - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
GK500 Seçmeli Ders Havuzu 2(GK) - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
MB500 Seçmeli Ders Havuzu 2(MB) - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
25

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MB 304 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
SOSAE 301 OSMANLI TARİHİ 1 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
SOSAE 305 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 5
MB 301 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
SOSAE 303 YENİ VE YAKINÇAĞ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
AE500 Seçmeli Ders Havuzu 3(AE) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
GK500 Seçmeli Ders Havuzu 3(GK) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
MB500 Seçmeli Ders Havuzu 3(MB) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MB 303 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
SOSAE 302 OSMANLI TARİHİ 2 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu
MB 302 SINIF YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
SOSAE 306 SİYASİ COĞRAFYA VE TÜRKİYE JEOPOLİTİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
SOSAE 308 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ 2 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
SOSAE 304 SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYAT 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu
AE500 Seçmeli Ders Havuzu 4(AE) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
GK500 Seçmeli Ders Havuzu 4(GK) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
MB500 Seçmeli Ders Havuzu 4(MB) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
24

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 401 AFETLER VE AFET YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
SOSAE 405 MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
MB 404 OKULLARDA REHBERLİK 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
MB 401 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I 2 Saat 6 Saat 4 Güz Zorunlu 10
SOSAE 403 SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
SOSAE 407 TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ-I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
AE500 Seçmeli Ders Havuzu 5(AE) - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
MB500 Seçmeli Ders Havuzu 5(MB) - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 404 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
SOSAE 406 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
MB 402 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2 Saat 6 Saat 4 Bahar Zorunlu 10
MB 403 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
SOSAE 402 TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ 2 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
AE500 Seçmeli Ders Havuzu 6(AE) - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MB500 Seçmeli Ders Havuzu 6(MB) - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

Seçmeli Ders Havuzu 1(AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 505 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4
SOSAE 501 ÇEVRE EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4

Seçmeli Ders Havuzu 2(AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 502 GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 4
SOSAE 504 KÜRESELLEŞME VE TOPLUM 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli

Seçmeli Ders Havuzu 3(AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 503 HARİTA BİLGİSİ VE UYGULAMALARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
SOSAE 509 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIM 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4

Seçmeli Ders Havuzu 4(AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 508 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL KANITLARIN KULLANILMASI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
SOSAE 510 SOSYAL BİLGİLERDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4

Seçmeli Ders Havuzu 5(AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 507 SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
SOSAE 511 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL ÇOCUK OYUNLARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2

Seçmeli Ders Havuzu 6(AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SOSAE 506 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE DRAMA 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
SOSAE 512 TÜRKİYE’NİN EKONOMİK YAPISI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az % 70`ine, uygulamaların en az % 80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak. 4.00 üzerinden en az 2.0 genel not ortalaması elde etmek gerekir.


Çalışma Şekli

Tam zamanlı


Bölüm Olanakları

Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma ve eğitim aktiviteleri 2 profesör, 2 doktor öğretim üyesi ve 2 Araştırma Görevlisiyle yürütülmektedir (Ağustos, 2022). Bunun yanı sıra üniversitemizin ilgili fakültelerinden ve birimlerinden öğretim elemanları bölümümüzde ders vermektedirler. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve akıllı tahtaya/projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Web Adresi: http://egitim.nevsehir.edu.tr Telefon : 0 384 228 10 00 Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Ali MEYDAN Telefon :0 384 228 10 00/21033 e-mail: meydan@nevsehir.edu.tr