İngilizce mütercüm tercümanlık bölümü 2022-2023 akademik yılında ilk öğrenci kabulüne başlayacaktır. |
Dört yıllık lisans programı sonunda öğrenciler bölümden Mütercim-Tercüman mesleki unvanıyla mezun olurlar. |
TYYÇ-6 |
Programa öğrenci kabulü “Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. |
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki çeçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. |
Dört yıllık İngilizce- Mütercim Tercümanlık lisans programında çeviribilim araştırma ve uygulama alanlarının disiplinlerarası yapısı nedeniyle farklı disiplinlerle etkileşim baz alınmıştır. Öğrencilerin sektör beklentisini karşılayacak şekilde gelişmeleri için gerekli dersler programa dahil edilmiştir. |
PÇ-1 | Disiplinlerarası çalışmalar yapar |
PÇ-2 | Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur |
PÇ-3 | Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer |
PÇ-4 | Analitik düşünür |
PÇ-5 | Etik ilkelerden ve bilim ahlakından ödün vermez |
PÇ-6 | İlgili sektörlerle işbirliği yapar |
PÇ-7 | Sözlü ve ya yazılı çeviri alanlarından en az birinde uzmanlaşır |
PÇ-8 | Çevirinin ve çeviribilimin günümüzde taşıdığı önem ve güncel sorunları konusunda farkındalık taşır |
PÇ-9 | Çeviri teknolojisi konusunda teknik ve deneyim bilgisine sahip olur |
PÇ-10 | En az iki dilde çeviri yapma ve üçüncü bir dilde temel metinleri okuyabilme, anlayabilme, çözümleyebilme ve çeviri yapar |
PÇ-11 | Düzgün telaffuz, diksiyonuna hâkim aynı zamanda üstün iletişim becerisine sahip olur |
PÇ-12 | Sektörün değişen beklenti ve koşullarına kolay uyum sağlar |
PÇ-13 | Sektörce aranan ve talep edilen çevirmenler olabilme ve bu talepleri yönlendirir |
PÇ-14 | İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur |
PÇ-15 | Çeşitli alanların (Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimleri vb) terminolojisine hakim olur ve bunun dışında ikinci yabancı dili ve İngilizce’yi hem kaynak hem erek dil olarak kullanır |
PÇ-16 | Çeviri sürecinde karşılaşılabilecek sorunları tespit etme ve bu sorunların üstesinden gelebilme aşamasında uygun stratejiler geliştirir |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | |||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | |||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | |||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | |||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | |||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | ||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | X | X | X | X | ||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | |||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | X | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | |||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | X | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | ||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | X | X | X | X | ||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | ||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | X | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | X | ||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | X | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | X | |||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | X | X | ||||||||||||||
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 3 | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | 4 | x | x | x | x | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 2 | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mütercim Tercümanlık Bölümü mezunları için çeşitli kamu kuruluşlarında (TRT, Dışişleri Bakanlığı, Kültür Bakanlığı, Turizm Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı vb.), yayınevleri, magazin dergileri, gazeteler, film stüdyoları ve uluslararası kuruluşlarda iş olanakları bulunmaktadır. Ayrıca sözlü çeviri alanında eğitimlerini tamamlayan mezunların tıp, otomotiv, hukuk çevirisi gibi alanlarda uzmanlaşmaları durumunda sektörde konferans çevirmeni olarak çalışabilirler. Pedagoji sertifikası alanlar öğretmenlik yapabilirler. Mütercimler özel büro açarak kendi çalışma alanlarını yaratabilirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ETI105 | DİNLEME VE KONUŞMA I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
ETI101 | OKUMA I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ETI107 | YAZILI ÇEVİRİYE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ETI103 | YAZMA I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ETI108 | ÇEVİRİDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ETI106 | DİNLEME VE KONUŞMA II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ETI102 | OKUMA II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
YDB102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ETI104 | YAZMA II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 1 |
ETI201 | ÇEVİRİ KURAMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ETI209 | ÇEVİRİDE NOT ALMA VE ÖZETLEME | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ETI205 | ÇEVİRMENLER İÇİN İKİNCİ YABANCI DİL I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
ETI213 | ÇEVİRMENLER İÇİN TÜRKÇE | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ETI203 | DİLBİLİM I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ETI207 | İNGİLİZ VE AMERİKAN KÜLTÜR TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ETI211 | SOSYAL BİLİMLER METİNLERİ ÇEVİRİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ETI202 | AKADEMİK ARAŞTIRMA VE YAZMA BECERİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 1 |
ETI212 | ÇEVİRİ TEMELLİ METİN ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ETI206 | ÇEVİRMENLER İÇİN İKİNCİ YABANCI DİL II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ETI204 | DİLBİLİM II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ETI208 | MİTOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ETI210 | MULTİMEDYA ÇEVİRİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ETI303 | AVRUPA BİRLİĞİ METİNLERİ ÇEVİRİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
ETI301 | EDEBİ METİN ÇEVİRİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 7 |
ETI307 | GÜNCEL KONULAR I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
ETI305 | TIP METİNLERİ ÇEVİRİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
OSD301 | Bölüm Dışı Ortak Seçmeli Ders | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
ETIEL 1 | SEÇMELİ GRUBU 1 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ETI302 | EDEBİ METİN ÇEVİRİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ETI304 | EKONOMİ VE TİCARİ METİN ÇEVİRİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ETI308 | GÜNCEL KONULAR II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ETI306 | HUKUK METİNLERİ ÇEVİRİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
OSD302 | Bölüm Dışı Ortak Seçmeli Ders II | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ETIEL 2 | SEÇMELİ GRUBU 2 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
31 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ETI403 | ARDIL ÇEVİRİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ETI401 | ÇEVİRİ PROJESİ I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 7 |
ETI405 | GÜNÜMÜZ İNGİLİZ TOPLUMU | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ETI407 | MESLEK STANDARTLARI VE ÇEVİRİ ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ETIEL 3 | SEÇMELİ GRUBU 3 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ETI408 | ÇEVİRİ ELEŞTİRİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ETI402 | ÇEVİRİ PROJESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 7 |
ETI406 | ÇEVİRİ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ETI404 | YAZILI METİNDEN SÖZLÜ ÇEVİRİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ETIEL 4 | SEÇMELİ GRUBU 4 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ETI313 | ÇEVİRMENLER İÇİN BİLİM VE TEKNİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ETI311 | İNGİLİZ VE AMERİKAN EDEBİYATININ ANAHATLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
ETI309 | KARŞILAŞTIRMALI SÖZDİZİM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ETI315 | SÖZCÜK BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ETI314 | DİL EDİNİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ETI316 | DİL VE KÜLTÜR | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ETI312 | EDİMBİLİM VE ÇEVİRİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ETI310 | ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ETI413 | İNGİLİZCENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
ETI411 | KONFERANS ÇEVİRMENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
ETI409 | SÖYLEM ANALİZİ VE ÇEVİRİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
ETI415 | SPOR ÇEVİRİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ETI410 | ÇOCUK EDEBİYATI ÇEVİRİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ETI412 | DİL TARİHİ VE FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ETI414 | EŞZAMANLI ÇEVİRİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ETI416 | ORTAK DİL OLARAK İNGİLİZCE | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Ölçme ve Değerlendirme için her dönemlik ders için bir vize (%40), bir final (%60) yapılmaktadır. Bunun yanında sınıf içi çalışmalar, sunumlar, ödevler ve projeler de temel değerlendirme araçlarını oluşturmaktadır. |
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir. |
Tam Zamanlı |
Bölümde üç doktor öğretim üyesi görev yapmaktadır. Ayrıca yabancı diller yüksekokulu bünyesindeki öğretim görevlilerinden de gerekli durumlarda ders desteği alınmaktadır. Bölüm bünyesinde sözlü ve yazılı çeviri dersleri verilmektedir. |
Bölüm başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TUNAZ, Telefon: 03842281000 - 13533, E-posta: mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr |