Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Programı 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı olarak kurulmuş ve yüksek lisans öğrencilerinin kabulüne başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı alanında Yüksek Lisans (Bilim Uzmanı) diploması verilir. |
Yüksek Lisans |
Yüksek lisans programı için belirtilen alanlarda lisans diploması (mezuniyet notu), ALES ve yabancı dil puanının hesaplanarak sıralaması yapılan adaylardan ilana çıkılan sayı miktarında asıl ve yedek olmak üzere öğrenci kabulü yapılmaktadır. Kayıt için gerekli belgeler şunlardır: 1- Lisans Diploması, 2- ALES Sonuç Belgesi, 3- Nüfus Cüzdanının veya T.C. Kimlik Kartının aslı, 4- Yabancı Dil Belgesi, varsa (ÜDS, KPDS, YDS vs.), 5- Askerlik Durum Belgesi, 6- Öz Geçmiş |
Bir öğrencinin, enstitüye asıl öğrenci olarak kaydolmadan önceki son dört yarıyıl içinde herhangi bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programlarından asıl veya özel öğrenci olarak alıp başardığı dersler veya lisans öğrencisi iken lisansüstü programlardan alıp başardığı dersler, danışmanı ve anabilim dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile kayıtlı olduğu programa aktarılabilir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 120 AKTS ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı alanında Yüksek Lisans (Bilim Uzmanı) diploması verilir. |
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Programımız, alanında uzman akademisyenlerden oluşmakta ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi analiz, sentez ve değerlendirme yapabilme, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir eser üretebilme, bildiklerini aktarabilme bilgi ve becerisine sahip yüksek lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan bireyler olarak yetiştirmek; öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları mesleki yaşamlarında başarılı olmalarını, gerek kamu gerekse özel sektörde Beden Eğitimi ve Spor alanında bilim uzmanı (öğretmen / öğretim elemanı) olarak çalışmalarını yetkin bir şekilde sürdürebilmelerini sağlamaktır. |
PÇ-1 | Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. |
PÇ-2 | Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. |
PÇ-3 | Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. |
PÇ-4 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
PÇ-5 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. |
PÇ-6 | Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. |
PÇ-7 | Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
PÇ-8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
PÇ-9 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
PÇ-10 | İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur. |
PÇ-11 | Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
PÇ-12 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
PÇ-13 | Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. |
PÇ-14 | Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | X | ||||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | X | X | |||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | X | |||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | X | ||||||||||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | X | X | X | ||||||||||
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | X | X | |||||||||||
Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | X | X | X | X | X | |||||||||
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | X | X | |||||||||||
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | |||||||||||||
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir. | X | X | X | X | X | |||||||||
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | X | X | X | |||||||||||
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | X | X | X | ||||||||||
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | X | ||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | X | X | |||||||||||
Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | 4 | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 5 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Öğretmen olup anabilim dalımızda yüksek lisansını bitiren öğrencilerimiz, bulundukları Milli Eğitim Bakanlığında idari kadrolara gelebilmektedir. Bunun yanında Spor Bilimleri alanında çok farklı alanlarda iş bulma imkanlarına sahip olabilmektedirler. |
Üniversitemizde şuan doktora programı olmamasına karşın, bölümüzden mezun olan öğrencilerimiz aldıkları eğitim sonucunda doktora programlarına gidebilmektedirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BES – 507 | ANATOMİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 6 |
BES-509 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 6 |
BES-501 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 6 |
BES – 503 | HAREKET EĞİTİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 6 |
BES – 505 | MOTOR GELİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BES-502 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 6 |
BES-506 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 6 |
BES-504 | FİZİKSEL UYGUNLUK | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 6 |
BES-510 | RİTM EĞİTİMİ VE DANS | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 6 |
BES-508 | UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BES-511 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ-1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BES-514 | ANABİLİMDALI SEMİNERİ | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
BES-512 | SPOR BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEÇ-2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BES-803 | TEZ ÇALIŞMASI I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
BES-801 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 6 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BES-804 | TEZ ÇALIŞMASI II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
BES-802 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 6 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BES-515 | ANTRENMAN BİLİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-517 | BECERİ ÖĞRENİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-539 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-525 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-513 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-535 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-537 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-523 | BOŞ ZAMANLARI DEĞERLENDİRME AÇISINDAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-521 | ENGELLİLERDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-541 | MOTOR GELİŞİM SÜREÇLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-529 | SPOR BİYOMEKANİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-533 | SPOR YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-527 | SPORDA BESLENME İLKELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
BES-531 | SPORDA MAÇ VE YARIŞMA ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BES-524 | ANTRENMAN PLANLANMASI VE İLKELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-536 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-540 | ÇAĞDAŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-522 | ENGELLİLERDE GÜNCEL SPOR YAKLAŞIMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-518 | KİNANTROPOMETRİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-520 | MOTOR ÖĞRENME VE MOTOR KONTROL TEORİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-532 | REKREASYON FAALİYET ALANLARININ PLANLANMASI, ORGANİZASYONU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-516 | SPOR PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-534 | SPOR SAKATLIKLARI VE ÖNLENMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-526 | SPORDA DOPİNG VE ERGOJENİK YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-528 | SPORTİF HAREKETLERİN KİNESYOLOJİK ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-530 | SPORUN SOSYAL TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
BES-538 | TÜRK MİLLİ EĞİTİMİ VE YÖK YAPISI İŞLEYİŞİ VE ULUSLARARASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Lisansüstü Programlarında Bağıl Not Sistemi Uygulanmaktadır. Öğrencilere lisansüstü programı çerçevesinde aldıkları her ders için; öğretim elemanları tarafından aşağıdaki tablo kullanılarak yukarıda hesaplanan başarı puanının harf notu karşılığı verilir: 90- 100 4.00 AA 85- 89 3.50 BA 80- 84 3.00 BB 75- 79 2.50 CB 70- 74 2.00 CC 65- 69 1.50 DC 60- 64 1.00 DD 50- 59 0.50 FD 00- 49 0.00 FF |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalında araştırma ve eğitim aktiviteleri 3 Doçent, 2 Dr. Öğr. Ü. ve 1 Dr. Arş. Gör. ve 1 Arş. Gör. ile yürütülmektedir. Buna ek olarak üniversitemizin ilgili fakültelerinden ve birimlerinden öğretim elemanları bölümümüzde ders vermektedirler. Bölümümüzde dersler 90 kişilik kapasiteli, projeksiyon ve akıllı tahtaya sahip toplam 3 derslikte eğitim öğretim vermektedir. Ayrıca, uygulamalı dersler için spor merkezi, tenis kortları, basketbol sahası ve futbol stadyumu kullanılmaktadır. |
Adres: 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. Damat İbrahim Paşa Yerleşkesi Spor Bilimleri Fakültesi 50300 NEVŞEHİR WEB: http://bes.nevsehir.edu.tr. Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Bülent Okan MİÇOOĞULLARI Telefon: 0 (384) 228 10 00/21014 e-posta: omicoogullari@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. Bülent Okan MİÇOOĞULLARI |