Fizyoterapi Programı 2016 - 2017 yılından itibaren 60 öğrenci ile ön lisans düzeyinde eğitim vermeye başlamıştır. |
Bu programdan mezun olan öğrenciler “Fizyoterapi Teknikeri” unvanı alarak önlisans mezunu olurlar. |
Bu programdan mezun olan öğrencilere Fizyoterapi Teknikeri” önlisans diploması verilecek olup, program mezunları, sağlık sektöründe fizyoterapist gözetiminde fizyoterapi uygulamalarına yardımcı olmak üzere görev alabileceklerdir |
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden puan almış olanların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar. |
Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesine dikey veya yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır. |
Fizyoterapi programını bitirip ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. |
Fizyoterapi, önlisans programı , mesleki eğitim ve uygulama ağırlıklı bir önlisans programı olup, mezunlarına, fizik tedavi alanında çalışan sağlık profesyonellerine yardımcı olmak, profesyonellerin ve alanla ilgili kurumların ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik temel düzeyde bilgi ve pratik uygulama yeterlilikleri kazandırmak için tasarlanmıştır. |
PÇ-1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. |
PÇ-3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. |
PÇ-4 | Vakalar için uygun fizyoterapi tekniklerini seçer. |
PÇ-5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanır. |
PÇ-6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçer. |
PÇ-7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibidir. |
PÇ-8 | Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibidir. |
PÇ-9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
PÇ-10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlıdır. |
PÇ-11 | Birlikte çalışmaya yatkındır. |
PÇ-12 | Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir |
PÇ-13 | Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. |
PÇ-14 | Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. |
PÇ-15 | Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
PÇ-16 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
PÇ-17 | Öğrenme ve özel eğitim konularını bilir. |
PÇ-18 | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-19 | Temel bilgileri kullanarak problemleri tanımlar. |
PÇ-20 | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramları açıklar. |
PÇ-21 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilgi düzeyine erişir. |
PÇ-22 | İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
PÇ-23 | İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
PÇ-24 | Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. |
PÇ-25 | Beslenme alanında karşılaşacağı sorunları tanır. |
PÇ-26 | İnsan kaynakları yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine ve becerisine sahiptir. |
PÇ-27 | Sağlık alanında temel düzeyde işletmecilik bilgilerine sahiptir. |
PÇ-28 | Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını öğrenir. |
PÇ-29 | Temel fizik kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-30 | Evde hasta bakımı konusunda yeterli altyapı ve terminolojiyi kavrar. |
PÇ-31 | Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. |
PÇ-32 | Biyoistatistik bilimi hakkındaki temel kavramları tanımlar. |
PÇ-33 | Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir. |
PÇ-34 | İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. |
PÇ-35 | İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | 2 | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | 3 | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. | 6 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | 2 | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 4 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | 5 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 6 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir. | 7 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezlerinde, kaplıca-kür merkezlerinde, özel kliniklerde, spor kulüplerinde, huzurevlerinde sağlık turizmine yönelik otellerde hidroterapi ünitelerinde çalışabilirler. |
Mezun öğrencilerimiz, Dikey Geçiş Sınavında (DGS) yeterli puanı aldıkları takdirde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FZT105 | ANATOMİ-I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
FZT107 | ELEKTROTERAPİ-I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
FZT101 | FİZYOTERAPİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
YBD101 | İNGİLİZCE-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEÇ -I | SEÇMELİ DÖNEM -I | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 10 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FZT106 | ANATOMİ-II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
FZT102 | ELEKTROTERAPİ-II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
FZT104 | FİZYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
YBD102 | İNGİLİZCE-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDL102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇ -II | SEÇMELİ DÖNEM -II | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 11 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FZT211 | FİZYOTERAPİ UYGULAMALARI VE PRENSİPLERİ - I | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
FZT209 | FİZYOTERAPİDE ORTEZ PROTEZ KULLANIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
FZT205 | KİNEZYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
FZT207 | KLİNİK PROBLEM ÇÖZME-I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
FZT203 | NÖROLOJİK HASTALIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
FZT201 | ORTOPEDİK HASTALIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
STJ201 | STAJ | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEÇ -III | SEÇMELİ DÖNEM -III | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FZT210 | FİZYOTERAPİ UYGULAMALARI VE PRENSİPLERİ - II | 0 Saat | 4 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
FZT206 | GERİATRİK HASTALIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
FZT208 | KLİNİK PROBLEM ÇÖZME-II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
FZT204 | ROMATOLOJİK HASTALIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
FZT202 | SPORCU SAĞLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEÇ -IV | SEÇMELİ DÖNEM -IV | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 10 |
Toplam: |
28 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FZT103 | FİZYOTERAPİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
FZT121 | HİDROTERAPİ-BALNEOTERAPİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
FZT125 | NORMAL MOTOR GELİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
ENF101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
FZT127 | TEMEL FİZİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
FZT123 | TIBBİ TERMİNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FZT130 | BİYOİSTATİSTİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
FZT128 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
FZT126 | İLK YARDIM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
FZT132 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
FZT124 | PEDİATRİK HASTALIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FZT225 | BESLENME PRENSİPLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
FZT233 | EL YARALANMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
FZT231 | ENGELLİ VE TOPLUM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
FZT221 | İŞ VE UĞRAŞI TEDAVİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
FZT229 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
FZT227 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
FZT223 | SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FZT230 | EVDE BAKIM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
FZT224 | FONKSİYONEL NÖROANATOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
FZT234 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
FZT232 | HALK SAĞLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
FZT228 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
FZT226 | KANITA DAYALI FİZYOTERAPİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
FZT222 | KARDİYOPULMONER HASTALIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
FZT122 | MASAJ VE MASAJ TEKNİKLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme "Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır. Daha detaylı bilgi için, ders listesi sayfasından derslere tıklayınız. |
Bir öğrencinin fizyoterapi programından mezun olabilmesi için, • Genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olması • Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması • Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması • Toplam 120 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması • İlgili Yönetim Kurulunca Mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. |
Tam Zamanlı |
Fizyoterepi bölümünde 4 öğretim görevlisi eğitim vermektedir. Bölümde yeterli olanaklara sahip 1 bilgisayar labaratuvarı, 1 konferans salonu, 2 uygulama labaratuvarı ve 10 derslik bulunmaktadır.Dersler, laboratuvar ortamında, öğrencinin olanak ölçüsünde birebir yaptığı deneyler ile desteklenmektedir. Yapılan deneyler gerek sağlık sektörüne gerekse bilimsel çalışmalara yöneliktir. Teknik ve eğitsel geziler ve yapılan staj ile öğrencilerin daha iyi yetişmesi sağlanmaktadır. |
Bağlıca mah.827 sok. no.1 KOZAKLI NEVŞEHİR |