2003-2004 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesine bağlı olarak açılan Yüksekokulumuz, 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla Nevşehir Üniversitesine bağlanarak eğitim-öğretime devam etmektedir. İnsansız Hava Aracı Teknolojisi ve Operatörlüğü programı 2020-2021 eğitim öğretim yılında açılmtış.2022-2023 Eğitim Öğretim Yılından itibaren öğrenci alımına başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere, İNSANSIZ HAVA ARACI TEKNOLOJİSİ VE OPERATÖRLÜĞÜ alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
İnsansız Hava Aracı Teknolojisi ve Operatörlüğü programına liselerden mezun olup Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’nin ilgili türde belirlenen puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir. |
Öğrenciler önceki öğrenmelerinde aldıkları derslerden mafiyet başvurusunda bulunabilirler. |
İnsansız Hava Aracı Teknolojisi ve Operatörlüğü alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 iş günü staj tamamlaması gerekir. |
Programın amacı, İnsansız hava aracı teknolojisinin tasarım, üretim, bakım, operasyon ve pilotaj gibi uygun pozisyonlarda ihtiyaç duyulan nitelikli insan gücünün çağın beklentilerini karşılacayacak kalite ve hizmet felsefesine uygun olarak tekniker yetişmesini sağlamaktır. |
PÇ-1 | Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Türkçeyi kullanarak etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
PÇ-3 | Alanı ile ilgili güncel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil bilgisini kullanır. |
PÇ-4 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-5 | Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere, gönüllülük çalışmalarına katılır. |
PÇ-6 | Meslek için gerekli hesaplamaları yaparken matematik bilgisini kullanır. |
PÇ-7 | Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilincini kazanmış, iletişim, kalite yönetimi ve süreçleri, meslek etiği, girişimcilik, çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olur. |
PÇ-8 | Edindiği bilgi ve becerileri bir işletmede uygular. |
PÇ-9 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, araştırma, meslektaşları ve ekip arkadaşları ile paylaşabilme becerisine sahip olur. |
PÇ-10 | Teknolojinin gerektirdiği mekanik ve malzeme bilgisine sahip olur. |
PÇ-11 | İnsansız hava aracı komponentlerinin montaj faaliyetlerini gerçekleştirir. |
PÇ-12 | İnsansız hava aracı teknolojisiyle ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçlar ile bilgisayar yazılımı ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-13 | Türkiye'de ve dünyada insansız hava araçlarına yönelik otoriteler tarafından gerçekleştirilen düzenlemeler, talimatlar ve coğrafi bilgi sistemleri kullanımı konularında bilgi sahibi olur. |
PÇ-14 | İnsansız hava aracı operasyonları sırasında yer istasyonu üzerinden operatörlük ve sensör ile göstergelerin takibini yapar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | ||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | ||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | X | |||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | ||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | ||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | ||||||||||||||
Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | ||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | ||||||||||||||
Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | ||||||||||||||
Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | ||||||||||||||
Bireysel olarak veya takımlarda çalışır. | ||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. | ||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | ||||||||||||||
Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta | ||||||||||||||
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | ||||||||||||||
Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | 3 | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | 4 | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. | 3 | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
İnsansız Hava Aracı (İHA) fiziksel olarak içinde insan bulunmayan ve yer kontrollü ve otomatik olarak uçabilen bir hava aracıdır. İHA üzerlerine yerleştirilebilen ekipmanlar ve taşıyabileceği yük ile sivil uygulama alanlarından askeri savunma amaçlı uygulamalara ve bilimsel araştırmalara kadar çok farklı alanlarda kullanım imkanına sahiptir. Bu nedenle aşağıda verilen çok çeşitli alanlarda İnsansız Hava Aracı tasarım, üretim, bakım, operasyon ve pilotaj pozisyonları için piyasanın İnsansız Hava Aracı teknolojisi alanında nitelikli insan gücü talebi ihtiyacı vardır ve bu ihtiyaç önümüzdeki yıllarda da İHA’ların kullanımın artmasına bağlı olarak artacaktır. Programdan mezun olan öğrenciler aşağıdaki alanlarda istihdam edilebilirler. 1. İnsansız Hava Aracı tasarım, üretim ve bakım ve AR-GE işletmeleri 2. Havacılık Endüstrisi 3. Savunma Sanayii 4. Kolluk Kuvvetleri Uygulamaları 5. Petrol ve Gaz Endüstrisi 6. Tarım (Hassas tarım uygulamaları, ilaçlama, tohumlama, ürün rekolte takibi vs.) 7. İnşaat Sektörü (Kentsel Dönüşüm, 3 Boyutlu Şehir Modelleri oluşturma vs.) 8. Enerji sektöründe ilgili muayene ve kontrol alanları (Rüzgâr türbini, Güneş panelleri, Boru hattı vs.) 9. 2D ve 3D Haritacılık 10. Kargo sektörü 11. Afet ve Acil Durum operasyonları 12. Arama-Kurtarma operasyonları 13. Orman yangını kontrolü operasyonları 14. Arkeoloji Çalışmaları 15. Tehlikeli ölçüm uygulamaları (Radyasyon, zehirli gaz vs.) 16. Hava Fotoğrafçılığı sektörü 17. Sinema/Film sektörü 18. Hava durumu tespiti, Kirlilik tespiti 19. Doğa/Canlı Gözlemi 20. Gözetim ve Keşif ile ilgili sektörler |
Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde belirlenen lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Geçiş yapılacak lisans programları: HAVACILIK ELEKTRİK VE ELEKTRONİĞİ PİLOTAJ UÇAK BAKIM VE ONARIM UÇAK GÖVDE VE MOTOR BAKIM UÇAK MÜHENDİSLİĞİ |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İHA105 | ANALOG ELEKTRONİK VE ÖLÇME | 3 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İHA103 | DEVRE ANALİZİ | 3 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
İHA107 | HAVACILIK TEKNOLOJİLERİ VE TERMİNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İSG101 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MAT101 | MATEMATİK I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENF101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İHA101 | TEMEL MEKANİK | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İHA112 | AERODİNAMİK VE AVİYONİK SİSTEM TASARIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İHA104 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İHA102 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İHA106 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ DEVRE TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İHA110 | MALZEME BİLGİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MAT102 | MATEMATİK II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İHA108 | SAYISAL ELEKTRONİK | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İHA205 | ELEKTRONİK ALGILAYICILAR | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
İHA207 | HAVA ARACI SERTİFİKASYONU VE PİLOTAJ | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
İHA203 | İHA İTKİ SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İHA209 | İHA SİSTEMLERİ ÜRETİM VE TESTLERİ | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
İHA211 | KABLOSUZ HABERLEŞME VE KUMANDA SİSTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İHA201 | MİKRODENETLEYİCİLER | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
İHASEÇ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
STJ200 | STAJ | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 7 |
İHASEÇ3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 23 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İHA215 | ARIZA ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
İHA219 | COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
İHA213 | İHA OPERASYONLARI YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
MAÇ201 | MATEMATİK ÇALIŞMALARI I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
MYD201 | MESLEKİ YABANCI DİL I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
İHA217 | OTONOM HAVA ARACI TEKNİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BOY202 | 3 BOYUTLU YAZICILAR | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
AYT202 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ÇEV201 | ÇEVRE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
GİY202 | GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETME YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GLÇ202 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
İLT202 | İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
İME200 | İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM | 5 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 23 |
KGS202 | KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MAÇ202 | MATEMATİK ÇALIŞMALARI II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MET202 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MYD202 | MESLEKİ YABANCI DİL II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SAT202 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TCÇ202 | TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
İHA210 | UZAKTAN ALGILAMA VE UYGULAMALARI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
YPZ202 | YAPAY ZEKA | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeyealınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Programımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 3 öğretim elemanı ile yürütülmektedir. Programımızda dersler 7 tam donanımlı sınıf, 1 sayısal laboratuvarı, 1 devreler laboratuarı,4 bilgisayar laboratuvarı, 2 adet atölye ve 1 adet konferans salonunda yürütülmektedir. Programımız öğrencileri gün boyunca açık olan kütüphaneden, kütüphane ve laboratuvarlarda bulunan internet hizmetinden ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Adres:
Bala Mahallesi Çilehane Cd. No: 94/A 50800 HACIBEKTAŞ/NEVŞEHİR |